Anders Sandqvist-Pätsi tillträder som CFO i Eatery

Det är nu klart att Anders Sandqvist-Pätsi, idag Ekonomichef på SSP, tillträder som ny CFO för mat- och mötesaktören Eatery med start 15 augusti. Patrik Landelius, som varit interims-CFO, finns kvar i bolaget fram till och med oktober för att säkerställa en bra överlämning.

Anders har jobbat hela sin karriär i mat- och mötessektorn varav de senaste 7,5 åren på SSP (Scandinavian Service Partner). På SSP har han haft olika roller inom ekonomi- och ledning, varav de senaste tre åren som Ekonomichef/Finance manager. Dessförinnan har Anders bland annat varit på hotellkedjan Unique Stay och på företaget Diskteknik. Privat så bor med sin man Christoffer och deras två hundar i Steninge Slottsby. Fritiden spenderas med vänner och familj.

Vi är väldigt glada över rekryteringen av Anders, säger Eaterys VD Christin Huber. Anders erfarenheter och person är helt rätt för oss på vår resa där vi står inför en fortsatt snabb expansion de närmaste åren.

Patrik Landelius uppdrag har varit tidsbegränsat från att han kom till Eatery i december 2021. Uppdraget har varit att bygga upp ekonomiorganisationen där en viktig del har varit att genomföra byte av ekonomisystem samt att säkerställa rekrytering av rätt personer till företagets fortsatta resa.

Patrik kom in i en interimsroll mitt under pandemin förra hösten. Vi har under året vuxit bolaget och tagit stora steg i att bygga en stabil ekonomi- och ledningsorganisation. Ett arbete som Patrik varit en stor del i och genomfört på ett strukturerat och bra sätt, säger Christin Huber.