Arlanda nästa för mat- och mötesaktören Eatery i samarbete och i regi av SSP

När Swedavias upphandling av framtida restauratör för en av de större enheterna på terminal 5 nu är färdig står det klart att mat- och mötesaktören Eatery tar steget till Arlanda Flygplats i ett partnerskap med SSP. Eatery på Arlanda öppnar under våren 2022.

Arlanda öppnar upp mer och mer efter dess påverkan av rådande pandemi där antalet resenärer sjunkit kraftigt. Att nå upp till de gamla passagerarnivåerna kring 25 miljoner resenärer per år förväntas ta ett par år. Dock ökar trafiken nu kraftigt i jämförelse med förra året och efterfrågan på bra mat och service ökar igen. I detta sammanhang öppnar Eatery en restaurang genom ett franchiseupplägg med SSP. SSP har lång erfarenhet av att driva verksamheter på Arlanda både när det gäller egna koncept eller partnerbrands.

SSP och Eatery bildar tillsammans en unik kombination av såväl kunskap om mat och dryck som service och logistik. Vi ser stor möjlighet med ett nytt varumärke att kunna etablera på flygplatser som passar alla typer av resenärer och som mat- och dryckesmässigt ligger i tiden. Vi är därför mycket glada att kunna presentera Eatery som ett nytillskott i vår varumärkesportfölj. Jag är övertygad om att det kommer att bli succé – en oas och mötesplats på Arlanda där man kan ta det första steget på sin resa ut i världen säger, Björn Olsson VD.

Eatery Arlanda kommer att finnas i B-piren på Arlanda Terminal 5 och öppna upp under våren 2022. Gästerna kan då se fram emot en restaurang öppen från tidig morgon till sen kväll. Vi har en fin utveckling i bolaget just nu där vårt ”all day service” koncept väcker stort intresse. Vi ser fram emot att få ge såväl affärs- som privatresenärer en riktigt fin upplevelse, säger Peter Erlandsson, VD för Eatery.

Björn Olsson, Managing Director SSP
Mobil: +46 (0)736 88 17 00
E-post: bjorn.olsson@ssp.se

Peter Erlandsson, VD Eatery Sverige AB
Mobil: +46 (0)708 72 07 07
E-post: peter@eatery.se

Om SSP - SSP, The Food Travel Experts, är det ledande restaurangföretaget inom resemiljöer. SSP driver restauranger, barer, caféer och butiker på flygplatser, järnvägsstationer, vägkrogar, gallerior, konferenscenter, idrottsarenor samt inom andra trafikplatser. Efter 60 år i branschen har SSP idag verksamhet i 35 länder över hela världen.

Om EateryEatery är en snabbt växande restaurang- och konferenskedja som i nuläget har tio etableringar i Stockholmsområdet samt i Skåne. Eatery har som mål att kunna erbjuda en miljö som bjuder in till möten och avkoppling såväl under som efter arbetsdagen. En plats dit man går för att äta och inspireras, antingen själv eller tillsammans med sina vänner, kollegor och affärspartners. Läs mer om oss och vårt koncept på www.eatery.se