• Eatery/

Eatery Garden Arlanda öppnar sina dörrar för en smakresa under dygnets alla timmar

Mat- och mötesaktören Eatery har i dagarna öppnat en ny enhet på Arlanda med ett delvis nytt koncept - Eatery Garden. Den nya restaurangen är Eaterys tredje franchiserestaurang och den andra som etablerats tillsammans med SSP, Scandinavian Service Partner, på Arlanda. Satsningen är en del av Swedavias ombyggnation av hela terminal 5 med ny säkerhetskontroll och ett större utbud av mat och service.

En avkopplande miljö för alla resenärer - oavsett tid på dygnet

Vi har i framtagandet av Eatery Garden skapat en grönare meny och en mysig plats för avslappnade möten, en oas mitt på Arlanda. Gästerna kommer att känna igen sig i Eaterys koncept även om färgskalan och rätterna skiljer sig något från våra andra restauranger, säger Peter Erlandsson, en av Eaterys ägare och grundare.

Eatery Garden Arlanda har utformats tillsammans med SSP och är en del av en gemensam satsning på en modern restaurang med ett utbud som passar alla typer av gäster. En mysig och grönskande restaurang som erbjuder gott om plats för familjer, kompisgäng eller ensamresenärer. Särskild omtanke har lagts på att skapa en meny och miljö som passar hela familjen.

Peter fortsätter: Eftersom flyg lyfter från Arlanda under dygnets alla timmar och ibland även kan vara försenade vill vi att upplevelsen hos Eatery Garden ska vara pålitlig och spännande. Oavsett om det är en tidig frukost innan en morgonflight, en avslappnad brunch på dagen eller en välsmakande middag under en sen natt, finns vi på Eatery Garden alltid här för att servera dig. Vår mångsidiga meny erbjuder något för alla smaker. Njut av äkta napolitanska pizzor, fräscha sallader, smårätter som är perfekta att dela på eller varför inte prova vår signaturrätt, vår italienska piadina? För våra yngre gäster finns det speciella alternativ som köttbullar, pannkakor, fantastiska milkshakes och lekfulla drinkar. Vi har något för alla i familjen!

Eatery Garden Arlanda ligger i nya delen av Terminal 5 på Arlanda, strax efter att resernärerna gått igenom säkerhetskontrollen och den stora taxfreebutiken.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Erlandsson; mejladress: peter@eatery.se telefon: 070-8720707

Zofie Sandman, etablerings- och marknadschef: mejladress: zofie.sandman@eatery.se - telefon: 070-8158091

OM EATERY: Eatery är en mat- och mötesaktör som idag har 16 enheter i Stockholmsområdet, Skåne, Göteborsområdet och Åre. Eaterys vision är att bli Norra Europas mest omtyckta mat och mötesaktör.  Eatery vill erbjuda områdets mest inbjudande och flexibla plats för riktigt god mat och trevliga möten. För alla tillfällen, morgon till kväll. I koncernen ingår även bolaget Incontro som är en av Sveriges största leverantörer av mat till offentligt finansierad, Memorio som bland annat driver festvåningsverksamheterna Van der Nootska Palatset, Cedergrenska Tornet samt Villa Graninge samt bolaget Magnus Johanssons Bageri och Konditori - prisbelönt hantverksbageri.