• Eatery/

Eatery Sverige gör en storsatsning på catering till företag och organisationer

Eatery Sverige ökar nu sin satsning på cateringverksamhet riktad mot företagskunder och organisationer. Med en grundad övertygelse om att segmentet bär stor potential för tillväxt, tar bolaget sikte på att förädla och återlansera sitt breda cateringutbud.

Eatery Sverige, grundat 1993 som Albertina Catering av den erfarna krögaren Peter Erlandsson, har en lång historia inom företagscatering och evenemangsservice. Bolaget har etablerat sig som en pålitlig leverantör av högkvalitativ mat och gästservice till både små och stora arrangemang. Med ett djupt engagemang för branschen ledde Erlandssons vision till skapandet av Eatery Sverige som idag är en del av koncernbolaget Teser Group.

Den kommande omstarten av cateringtjänsterna innebär införande av nya rätter, menyer och koncept, med speciellt fokus på företagssektorn. Eatery Sverige drar nytta av sin omfattande erfarenhet och närvaro inom restaurangbranschen, med strategiskt belägna enheter i företagstäta områden runt om i landet.

För att möta den ökade efterfrågan på online-beställningar arbetar bolaget också med att implementera en digital plattform för enkel och smidig beställningsprocess. Dessutom har Eatery Sverige kapacitet att skräddarsy cateringupplevelser för större företagskunder inom ramen för långsiktiga avtal.

"Eatery Sverige har framgångsrikt säkrat stora upphandlingar inom catering, inklusive två nya betydande avtal med Karolinska Institutet i Huddinge och Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Detta har möjliggjort en lyckad och effektiv implementering av logistik kring service, produktion och leverans," säger Malin Lindström, Försäljnings- och Marknadschef på Eatery Sverige. "Vi kommer fortsätta arbeta aktivt med större upphandlingar av denna karaktär, då vi har både kapaciteten och erfarenheten att hantera omfattande beställningar och kundkrav."

Eatery Sveriges cateringtjänster omfattar företagscatering, privatcatering och en rad evenemang, från fullständiga julbord till avslappnade afterwork-events med exempelvis pizza i fokus.

För ytterligare information och förfrågningar, vänligen kontakta:

Malin Lindström, Försäljnings-och marknadschef
malin.lindstrom@eatery.se