Malin Lindström tillträder som affärsutvecklare och  försäljningsansvarig för Eatery

Mat- & mötesaktören Eatery fortsätter sin spännande tillväxtresa och kan nu stolt meddela att Malin Lindström ansluter till företaget som ny affärsutvecklare samt försäljningsansvarig med start den 1 september.

Malin har en gedigen bakgrund inom mötesbranschen och kommer nu senast från rollen som Försäljningschef på Stockholm Meeting Selection. I den nya rollen på Eatery kommer Malin att få en viktig roll i att driva och stärka Eatery’s närvaro inom möten och event på anläggningarna som i dag finns i Stockholm, Malmö, Lund, Göteborg och Åre.

”Vi är otroligt glada över att välkomna Malin till oss på Eatery. Hennes erfarenhet och förståelse för mötesbranschen är precis vad vi behöver för att ta nästa steg inom segmentet. Hennes styrka att både skapa och förvalta relationer vilket kommer att stärka vår fortsatta tillväxt", säger Zofie Sandman, Etablerings- och marknadschef på Eatery.

"Jag ser verkligen fram emot att vara delaktig i Eatery-koncernens kommande framgångar tillsammans med alla nya kollegor. Eatery har etablerat ett starkt varumärke på kort tid med ett attraktivt kunderbjudande och det finns stor potential i att fortsätta utveckla affären för vidare framgång", säger Malin Lindström.

Zofie Sandman, Etablerings- & marknadschef

070-815 80 91, zofie.sandman@eatery.se

Om EateryEatery är en snabbt växande restaurang- och konferenskedja som i nuläget har femton etableringar i Stockholmsområdet, i Göteborg samt i Skåne. Eatery har som mål att kunna erbjuda en miljö som bjuder in till möten och avkoppling såväl under som efter arbetsdagen. En plats dit man går för att äta och inspireras, antingen själv eller tillsammans med sina vänner, kollegor och affärspartners. Inom Eaterygruppen finns även bolagen Incontro, Memorio samt Magnus Johanssons Bageri och Konditori. Incontro lagar mat till offentligt finansierad verksamhet. Memorio driver bland annat van der Nootska Palatset Cedergrenska Tornet och Villa Graninge. Läs mer om oss och våra verksamheter på www.eatery.se