Se upp i backen… Eatery kommer till Åre!

Det är med stor glädje vi kan berätta att Eatery ska öppna en ny enhet i Åre, på äventyrshotellet Holiday Club. Holiday Club befinner sig i en utvecklingsfas där en ökad efterfrågan från både den norska som den svenska marknaden ställer nya krav på att kunna erbjuda flexibla mat- och mötesprodukter med hög kvalitet. Det är här Eatery kommer in med sitt breda mat- och möteskoncept, restaurangen öppnar inför vintersäsongen 2022.

- Höstens och vinterns bokningar pekar mot nya rekordnivåer där även förväntan på vårt mat- och möteskoncept är högt ställt. Med Eatery som partner har vi alla möjligheter att utveckla vårt erbjudande för att leverera kvalitativa produkter och attrahera morgondagens personal. Vi får även en stark partner som kommer kunna stötta oss inom både koncept- och HR utveckling, säger Satu Andersson, VD Holiday Club Åre.

Inför lanseringen kommer en pizzaugn installeras, interiördesign uppgraderas, personal tränas och menyer tas fram för lunch, fika, middag och festarrangemang. Holiday Club har högt ställda mål om att öka omsättningen i sina restauranger för att fortsatt mätta, både små och stora magar, med vällagad mat för morgondagens upplevelser.

– Vi vill tillsammans med Holiday Club erbjuda såväl lokalbefolkning som besökare en inbjudande och flexibel plats för riktigt god mat och givande möten. Att etablera ett samarbete på en marknad med många starka varumärken och väletablerade evenemang är enormt spännande. Vi ser verkligen fram emot ett nära samarbete, säger Martin Sandgren, Styrelseordförande Eatery.

Fakta om nya Eatery på Holiday Club i Åre:

- Öppnar inför vintersäsongen 2022

- Kommer ha 170 platser i restaurangen, en lobbybar och en strandbar!

- Det kommer serveras napolitanska pizzor till både sittande gäster och för take away.

- Menyn tas fram i samarbete med Eatery och deras Masterchef Jonas Franzén

Mat- och mötesaktören Eatery har idag 11 enheter i Stokholmsområdet och i Lund. De växer snabbt och öppnade i våras en ny enhet på Arlanda flygplats och ska i höst, förutom i Åre, öppna en ny enhet i Malmö.

Holiday Club Åre är fjällens äventyrshotell och ligger mitt i Åre by mellan fjäll och sjö. På hotellet mycket plats för mat- och rörelseglädje och utanför hotellet finns oändliga fjällvidder, norra Europas största liftsystem och flera mil välpreparerade spår och leder samt mysiga Åre by.

För mer information;

Satu Andersson, VD Holiday Club Åre , 070- 520 23 20, satu.andersson@holidayclub.se

Martin Sandgren, Styrelseordförande Eatery, 070-5495404, martin.sandgren@eatery.se