SEB Private Equity blir Eaterys nya tillväxtpartner för framtida expansion

Idag har Eatery gjort klart med SEB PE som blir ny tillväxtpartner för bolagets framtida utvecklingsresa. Nuvarande ägarna kvarstår i verksamheten och tillsammans med SEB PE har ledningen tagit fram en plan för utrullning av Eaterys framgångsrika koncept till fler städer. – Det innebär att Eatery dels får tillgång till massor av värdefull kompetens och erfarenhet, dels får in kapital som möjliggör framtida tillväxtsatsningar, säger Martin Sandgren styrelseordförande och en av ägarna till Eatery.

Samtliga personer i nuvarande ledningen för Eatery blir kvar i sina roller samtidigt som styrelsen i Eatery förstärks med ett par nya personer. Nya ledamöter i Eaterys styrelse blir Caroline Hjelte, idag styrelseledamot i bland annat 7A och med tidigare erfarenhet från roller som VD för såväl Granit som Lagerhaus samt Joakim Klingsell, VD Rituals Norden och tidigare VD för SSP Sverige samt Director International Expansion för O´Learys.

– Detta är en stor dag för Eatery. Efter att vi navigerat dag för dag genom ett år med Corona så ser vi nu framåt med massor av energi och många nya idéer. För oss är SEB PE en drömpartner i vår fortsatta resa, säger Martin Sandgren.

SEB PE är en del av SEB som fokuserar på att utveckla bolag i Eaterys storlek genom ett nära samarbete med entreprenörer och ledning. Bland SEB PEs övriga investeringar finns bland annat Matsmart, Axkid, 7A och Vaccindirekt.

– Vi är väldigt glada att ha krokat arm med Eatery och ser stor potential i konceptet. Vår ambition är att hjälpa ledningen växa bolaget genom fortsatt expansion och att ta bolaget till nya nivåer inklusive expansion inom Norden, säger Babak Etemad, Investment Director på SEB Private Equity.

* * *

För frågor kontakta Martin Sandgren, styrelseordförande Eatery på telefon 070 – 5495404 eller Babak Etemad, Investment Director SEB PE på telefon 070 – 1962859