Ytterligare två starka rekryteringar till Eaterygruppen.  Branschprofilerna Sara Phillips och Jim Nilsson blir nya dotterbolagschefer

Den snabbväxande mat- och mötesaktören Eaterygruppen tar nu nästa steg i sin utveckling genom rekryteringarna av Sara Phillips som ny VD och Affärsområdeschef för Eatery Sverige och Jim Nilsson som ny VD och Affärsområdeschef för Incontro AB.

Sara Phillips blir ny VD och Affärsområdeschef för Eatery Sverige. Eatery Sverige är det bolag inom Eaterygruppen som driver mat- och mötesanläggningar på 19 platser runt om i Sverige i egen regi och genom franchise. Sara har över 20 års erfarenhet från branschen där hon haft ledande positioner inom bland annat Panini Internazionale och nu de senaste fem åren från Fazer och Compass Group. Idag har hon ansvar för affärsområdet Café- och Universitet inom Compass Group som består av drygt 30 caféer, butiker & restauranger utspritt i Sverige.

Sara är en erfaren och engagerad ledare som med ett tydligt gästfokus kommer att ta Eatery till nästa nivå, både när det gäller de enheter vi driver i egen regi och gentemot våra franchisepartners. Detta känns väldigt bra”, säger Anders Sandkvist Pätsi, COO för Eaterygruppen.

Jag ser väldigt mycket fram emot att leda utvecklingen i ett så spännande och snabbfotat bolag som liksom jag sätter kvalitet och medarbetarna högt upp på agendan. Eatery har hållit en imponerande expansionstakt genom alla de kriser som vår bransch genomlevt de senaste åren och jag ser med glädje fram emot att få vara en del av Eaterys framfart. ” säger Sara Phillips, tillträdande VD Eatery Sverige AB. Sara tillträder 1 februari 2024 och ersätter nuvarande t.f., VD Martin Forsmark som går tillbaka till sin roll som inköps- och kvalitetsansvarig för Eaterygruppen.

Jim Nilsson blir ny VD och Affärsområdeschef för Incontro AB, som lagar mat till offentligt finansierade verksamheter,

Jim har jobbat hela sitt liv inom restaurang och är i grunden kock, kommer från en entreprenörsfamilj och har sedan under mer än 20 år haft olika chefspositioner inom restaurangbranschen, närmast från Fazer Food Service och Compass Group.

Med Jim vid rodret tar vi nästa steg i vår resa. Jim har stor passion för mat, smak och råvaror och hans erfarenhet kommer att kunna bidra mycket för såväl våra kunder som våra anställda runt om i Sverige”, säger Anders Sandkvist Pätsi COO för Eaterygruppen.

Jag ser det som en otrolig möjlighet att få vara en del av Incontro, och Eaterygruppen. Att leda och utveckla Incontro till att bli marknadsledande inom den offentliga affären, en långsiktig samarbetspartner med god, näringsriktig mat och hållbara råvaror i fokus” säger Jim Nilsson, tillträdande VD Incontro. Jim tillträder 1 februari 2024 och ersätter nuvarande VD Christin Huber som gått vidare till ett uppdrag utanför Eaterygruppen.

Om Eaterygruppen

Eaterygruppen är en snabbt växande konceptkedja för mat och möten. Vi är organiserade i fyra affärsområden som riktar sig mot olika kundgrupper med ett flertal olika erbjudanden. Varje affärsområde är en egen juridisk enhet.

Eatery Sverige AB - I detta bolag ligger de restauranger som har namnet Eatery. Eatery Sverige har idag 19 egna restaurang- och konferensanläggningar i Stockholmsområdet, Malmö, Lund, Mölndal och Göteborg. Utöver detta har vi Eateryenheter som drivs av franchisepartners i Åre och på Arlanda Flygplats.

Incontro AB - I detta bolag lagar vi mat till förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och seniorboenden. Vi lagar även matlådor m.m., till hemtjänst, friluftsdagar, lägerskolor m.m., Varje dag lagar vi drygt 35 000 portioner mat till Sveriges unga och äldre.

Memorio AB - I dotterbolaget Memorio finns konferens- och festanläggningar samt cateringverksamhet, bland annat Van der Nootska Palatset, Villa Graninge, och Cedergrenska Tornet. Här samlar vi unika platser för möten, fester och konferenser.

Magnus Johanssons Bageri och Konditori AB
Verksamheten befinner sig i Hammarby Sjöstad i Stockholm och består av tillverkning och försäljning av bageri- och konditoriprodukter, cateringverksamhet samt konsultation och utbildning inom dessa områden.

* * *

Eaterygruppens vision är att bli Norra Europas mest omtyckta mat och mötesaktör samt sektorns mest attraktiva arbetsgivare. Vi ska erbjuda områdets mest inbjudande och flexibla plats för riktigt god mat- och givande möten. För alla tillfällen, från morgon till kväll.

Kontakt

För mer information eller frågor - kontakta gärna Anders Sandkvist-Pätsi, COO, på mejll: anders.sandkvist-patsi@eatery.se