Den nya 4-ledade versionen av Lightfry - utlevererad för skeppning, för c:a 1.3 Msek till USA

Idag avgår den första sändning med sjöfrakt motsvarande 1,3 Msek av den nya 4-ledade Lightfry-enheten till USA för att kunna möta behovet i de äldre byggnaderna som kräver en annan elektrisk konfiguration som saknats hittills. De äldre byggnaderna i USA står för c:a 85% av det totala beståndet vilket gör att denna enhet och modell är både efterlängtad och mycket gångbar för USA marknaden. Detta är en första delleverans från ordern som Eatgood erhöll från USA den 19 april tidigare i år. Enheterna har sålts till ordinarie pris med avdrag för sedvanlig distributörs rabatt. Denna enhet kommer underlätta försäljningen både för våra MAFSI återförsäljare likväl som ett välkommet tillskott för vår nätbaserade digitala försäljning via Webstaurant.com.

Ny 4-ledad Lightfry-enhet på USA marknaden gör skillnad

Denna nya enhet skall så snart som möjligt läggas upp som ny produkt på Webstaurantstores hemsida för Commercial Air fryers. Parallellt så kommer information med teknisk specifikation distribueras till MAFSI återförsäljare likväl som att vår hemsida Lightfryusa.com skall uppdateras med information om denna enhet. Nu kommer vi verkligen kunna börja se effekterna av vårt byggande då rätt produktmix samt en mängd mycket relevanta försäljningskanaler är på plats i USA. ”Detta är riktigt kul och en spännande utveckling och ett stort steg framåt för Lightfry och Eatgoods fortsatta resa inom restaurangutrustningsindustrin. Vi fortsätter dock marknadsarbetet med att skapa de bästa förutsättningarna till försäljning av Lightfry genom strategiskt långsiktigt utvalda samarbetspartners för att öka närvaron på marknaden och därigenom täcka ett större område i Nordamerika. För varje steg och ny position vi tar på marknaden så ligger Lightfry allt mer rätt i tiden med värden som hälsa, hållbarhet, matkvalitet, miljö, säkerhet, bättre ekonomi etc – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB”

Denna information är sådan information som EatGood Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedan stående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 maj 2021.

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangköken men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus, och personalmatsalar