Eatgood & Bless Burgers – med för att återöppna den gränslösa svensk – norska regionen

Eatgood tillsammans med Bless Burgers som nyinviger sin 5:e restaurang i Svinesund, torsdagen den 8 oktober kl. 12.00,  får draghjälp från riksdagsledamot Magnus Jacobsson(KD), känd för att ha nominerat President Donald Trump och USA’s regering till Nobels fredspris samt har dessutom uppdrag för Nordiska rådet och nordiskt samarbete. Dessutom kommer kommunalrådet för Strömstad kommun, Kent Hansson(S) delta vid invigningscermonin där snöret kommer knytas som symbolik för att återställa den fria rörligheten mellan Sverige och Norge.

I en vänskaplig gest till Norge så kommer banden inte klippas utan knytas vid invigningen av Bless Burgers 5:e restaurang som ligger precis på svenska sidan av gränsen vid Svinesund. Torsdagen den 8 oktober kl. 12.00 kommer invigningen ske med fokus på att återställa öppenhet och en återigen gränslös region för handel, arbete och resor. Bless Burgers kommer att på samma sätt knyta ihop sitt koncept med ”en bättre hamburgere” på Svinesunds handelsområde(Skogar 2) med mycket hjärta bland annat grundat på FN’s 17 klimatmål där Lightfry ingår som en del i deras nya och unika koncept. Invigningen kommer att ske i Bless Burgers lokaler som väntar på att gränsen skall återöppna och myllret av människor och kunder åter skall infinna sig efter en långvarig nedstängning. (www.blessburgers.se)

Möjligheten med Lightfry att fritera utan olja bidrar till att uppfylla vissa av FN’s klimatmål men utöver det så kan Lightfry även ångkoka, grilla samt rosta olika produkter som skapar oanade möjligheter för restaurangkökens kockar och öppnar många nya möjligheter till att servera mat med optimerad kvalitet och smak. Bra mat på ett bättre och hållbart sätt är en trend oavsett om det är animaliska, vegetariska och/eller veganska rätter eller menyer som skapas. Det finns  uppenbara fördelar med Air Fry Technology som tillsammans med ett intresse och nyfikenhet av nyare teknik med fokus mot hälsosammare och bättre mat likväl som säkerhet i restaurangköken, är en global utveckling och trend.”Lightfry ligger allt mer rätt i tiden med värden som hälsa, hållbarhet, matkvalitet, miljö, säkerhet, bättre ekonomi etc – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB”