EatGood Sweden AB: Valberedningens förslag till styrelseledamöter i EatGood

En enad valberedning lägger fram förslag till val av styrelseledamöter på årsstämman i EatGood Sweden AB.

Valberedningen föreslår omval av Tord Andersson, Per-Johan Swartling Henrik Önnermark och Kristian Jönsson. Valberedningen föreslår även nyval av Gunnar Axelsson. Bengt Andersson har avböjt omval. Till styrelsens ordförande föreslås Per-Johan Swartling.

Presentation av Gunnar Axelsson

Gunnar Axelsson är 69 år gammal. Han har en Civilingenjörsexamen från Chalmers Tekniska Högskola i Göteborg såsom Maskiningenjör inom produktion och organisation. Gunnar har en lång internationell yrkeskarriär som produktionschef inom bland annat Volvo Lastvagnar och Nobel Plast bakom sig. Han har dessutom varit VD för ElektroMekan i Årjäng, Megtec i Åmål och Håkanssons Sågblad i Åmål med flera bolag, vilket gett honom goda ledarskapsförmågor att leda företag i en internationell tillväxtfas.

För frågor om valberedningens förslag kontakta Mats Ekberg, tel 0739-937969.

Kort om EatGood Sweden AB

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangkök men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad, inkluderandes marina installationer, till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus och personalmatsalar.

EatGood Sweden AB (publ) Telefon: 033-10 11 80

Källbäcksrydsgatan 6 E-post: info@eatgood.se