Förlängt Exklusivt Distributörsavtal med USA

Eatgood har med HB Specialty Foods undertecknat ett förlängt exklusivt distributörsavtal för Nordamerika. Efter framgångar med att knyta till sig MAFSI-återförsäljare i USA under 2020/2021 så går vi gemensamt in i en marknad som är på väg att öppna upp igen. Detta nu med en mycket starkare position på marknaden tillsammans med MAFSI-återförsäljare och representation i mer än 50% av alla delstater i USA. Med två bokade mässor i USA under 2021, med NAFEM show i Orlando under augusti månad samt NACS show i Chicago under Oktober, så kommer NAFEM show bli en rejäl kickoff där en samordning kommer ske, för första gången, mellan MAFSI-återförsäljare och vårt mässdeltagande med fokus på att bjuda in potentiella kunder tillsammans för demonstration och införsäljning av Lightfry cooking system. Detta på en marknad där Lightfry med Air Fry Technology har en unik position inom kategorin kommersiella luftfritöser utan i princip några konkurrenter. 2020 vet vi alla att det blev ett år i skuggan av Covid-19 men under början av 2021 har en förändring skett på marknaden och den är tydlig. Detta innebär mer aktivitet och intresse från kunder och marknaden samt ett förlängt avtal. Fokus är, som på så många andra marknader, hälsosammare och bättre mat på olika sätt men även andra fördelar med Air Fry Technology för användarna attraherar.

Att Eatgood med produkten Lightfry skapar ett intresse på en global marknad genom att ligga i framkant gällande know how inom luftfriteringsteknik, vilket är högaktuellt nu, samt med en växande produktportfölj inom Lightfry-familjen är stort och spännande. ”Ett förlängt avtal mellan Eatgood och HB Specialty Foods är intressant och positivt då det är ett tecken på att vi gör rätt saker och får bra resultat på våra aktiviteter i arbetet med att bygga upp marknaden. Vi ser detta som en tydlig rörelse fortsatt framåt och ett starkt tecken på en positiv utveckling och riktning för en global marknad och stabil trend mot hälsosammare och bättre mat i kombination med andra fördelar som ekonomi, säkerhet och flexibilitet. Nu kan vi fortsätta vårt arbete i USA tillsammans med MAFSI återförsäljarna vilket innebär att vi nu gemensamt kan erbjuda en ännu större del av marknaden en bättre produkt med fokus på hälsa, miljö, säkerhet, effektivisering, flexibilitet etc vilket är början på den lilla revolutionen – AIR IS THE NEW OIL” – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB

Denna information är sådan information som EatGood Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedan stående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 april 2021.

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangköken men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad, inkluderandes marina installationer, till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus, och personalmatsalar.