Lightfry order och nytt Exklusivt Distributörsavtal med Cuisine Equipment/Valentine i Storbritannien

Nu har Eatgood fått en order på 300kkr i samband med att ett långsiktigt distributörsavtal med Cuisine Equipment Ltd har blivit undertecknat avseende Storbritannien som marknad. Storbritannien är en intressant marknad med stor potential och hög befolkningsmängd. Dessutom vet vi att de äter stora mängder friterad mat och älskar pommes frites. Cuisine Equipment är en ren distributör som arbetar med ett återförsäljarnät med ett hundratal handlare inom Storbritannien. Detta är rätt väg att gå för Lightfry på den Brittiska marknaden för att nå alla olika segment och öka närvaron ut mot slutkunder. Cuisine Equipment levererar och har idag kontakter in på skolor, universitet, sjukhus, ålderdomshem samt även den ordinarie restaurangindustrin från mindre fristående restauranger upp till de stora kedjorna. Detta blir en bra dörröppnare för Lightfry på en marknad som har en plan för att minska kaloriinnehållet med 20% inom 3 år, på mat som säljs kommersiellt. Lightfry passar självklart in här i detta samhang mot hälsosammare och bättre mat. 2020 vet vi alla att det blev ett år i skuggan av Covid-19 men under början av 2021 har en förändring skett på marknaden och den är tydlig. Detta innebär mer aktivitet och intresse från kunder och marknaden. Fokus är, som på så många andra marknader, hälsosammare och bättre mat på olika sätt men även andra fördelar med Air Fry Technology för användarna attraherar. I spåren av denna utveckling har bolagen nu formaliserat ett samarbete avseende försäljning, distribution och marknadsföring av Lightfry i Storbritannien. Cuisine Equipment med deras omfattande verksamhet har en nationell täckning över hela Storbritannien som inkluderar både försäljning, service, support och reparationer via återförsäljarnätet.

Att Eatgood med produkten Lightfry skapar ett intresse på en global marknad genom att ligga i framkant gällande know how inom luftfriteringsteknik, vilket är högaktuellt nu, samt med en växande produktportfölj inom Lightfry-familjen är stort och spännande. ”Ett avtal mellan Eatgood och Cuisine Equipment är intressant, på för oss en tung marknad som många gånger anammar utveckling först i Europa efter USA. Vi ser fram emot en fortsatt spridning i Europa efter att vi fått grepp om inkörsporten för nya trender och tekniker. Vi ser detta som en tydlig rörelse framåt och ett starkt tecken på en fortsatt positiv utveckling och riktning för en global marknad och stabil trend mot hälsosammare och bättre mat i kombination med andra fördelar som ekonomi, säkerhet och flexibilitet. Att Lightfry nu ingår i Cuisine Equipments utbud innebär att vi gemensamt kan erbjuda marknaden en bättre produkt med fokus på hälsa, miljö, säkerhet, effektivisering, flexibilitet etc vilket är början på den lilla revolutionen – AIR IS THE NEW OIL” – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB

Denna information är sådan information som EatGood Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedan stående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 april 2021.

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangköken men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad, inkluderandes marina installationer, till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus, och personalmatsalar.