Lightfry-order på 3 Msek från USA

Eatgood har från vår distributör, HB Specialty Foods i USA, erhållit en order motsvarande 3 Msek. Detta är ett tydligt tecken på att marknaden håller på att öppna upp och att vi dessutom ser ett ökat intresse från aktörer på marknaden efter hälsosammare och bättre mat. Med denna order så får USA ett komplett utbud som hanterar alla förekommande 3-fas elkonfigurationer vilket kommer att omgående förenkla försäljningen för våra partners i USA inklusive alla säljare inom MAFSI organisationen(www.mafsi.org.) Även i spåren av Covid-19 så syns också trenden mot mer hälsosam och bättre mat då Covid-19 haft mer effekt och farliga symptom i kombination med övervikt, fetma och diabetes. Detta gynnar Eatgood och Lightfry då bolaget märker av en tilltagande aktivitet i och på USA-marknaden. Denna ordern om 3 Msek i kombination med de senaste nytillkomna MAFSI-regionerna, som gör att vi täcker c:a 27 delstater motsvarandes 54% av delstaterna i USA, är ett stort steg för att öka försäljningen genom en optimerad produktportfölj. Dessutom ligger USA bra till med deras vaccinationsprogram där de redan har säkrat upp doser till hela befolkningen vilket innebär och möjliggör att de öppnar upp samhället tidigare än vad som sker exempelvis i Europa. Posititionerna har satts under 2020 och nu är det dags att se resultatet av ett långsiktigt positioneringsarbete under 2021 med försäljning som resultat, och det är denna order ett kvitto på. Intresse från marknaden för Lightfry – Air Fry Technology/luftfritering, finns definitivt!

Parallellt med flertalet signade MAFSI reps så gick hemsidan www.lightfryusa.com live under februari och som kommer att agera plattform för kunder och MAFSI återförsäljarna i kontakt med kunderna för att få lätt tillgång till relevant information inför beslut om köp etc. Nu kan vi även uppdatera den nya hemsidan med en ny familjemedlem från Lightfry’s produktportfölj i och med denna order, en 4-ledad Lightfry-enhet som passar in i c:a 85% av alla fastigheter med ett äldre 3-fas system på USA marknaden. Inte att förglömma är att denna 4-ledade Lightfry är gångbar också i Mexico, Centralamerika och Sydamerika.”Vi är riktigt glada över att det börjar lätta avseende Covid-19 och att vi ser en tydlig rörelse på marknaden, med optimism, i och med denna ordern om 3 Msek. Vi fortsätter med försäljningsinsatser samt att signa fler MAFSI reps under året 2021 för att täcka ett ännu större område i Nordamerika. För varje steg och ny position vi tar på marknaden så ligger Lightfry allt mer rätt i tiden med värden som hälsa, hållbarhet, matkvalitet, miljö, säkerhet, bättre ekonomi etc – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB”

Denna information är sådan information som EatGood Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedan stående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 april 2021.

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangköken men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus, och personalmatsalar