Ny order från Saudiarabisk hamburgerkedja via Eatgoods distributör Chbib

Ny order från Eatgoods distributör Chbib i Saudiarabien -på den första Lightfry enheten som skall gå direkt till en mindre hamburgerkedja. Såld till ordinarie listpris minus distributörsrabatt. Även i Suadiarabien är aktiviteten och drivkraften hög på en marknad som präglas av ohälsa och övervikt men som nu även drivs på av väldigt höga priser på vegetabiliska oljor.

Saudiarabien och Mellan Östern är en stor marknad som präglas av kraftig övervikt och fetma. Matutbudet i många avseende är Amerikaniserat med mycket fastfood vilket skapat ett land där ohälsa ökar både avseende övervikt och diabetes. ”Alla fördelarna med Lightfry, process utan olja, bättre arbetsmiljö, lägre driftskostnader, bättre för miljön, lägre värmeavgivning osv och nu tillsammans med stigande priser för energi och vegetabiliska oljor kommer underlätta och driva våra affärer i Saudiarabien.” – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB

Denna information är sådan information som EatGood Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 februari 2022.

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangkök men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad, inkluderandes marina installationer, till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus och personalmatsalar.