Nytt svenskt halvautomatiserat pizzakoncept med franchise potential och Lightfry

Ny order från ett nytt svenskt halvautomatiserat pizzakoncept med app-beställningsfunktion, yteffektiv och extremt personaleffektiv produktion med fortsatt hög produktionskapacitet. Detta konceptet är gjort för att passa såväl små städer som större städer. Preliminär öppning av första anläggninen i mars/april 2022. Första Lightfry enheten såld till ordinarie listpris minus distributörsrabatt som blivande potentiell storkund/kedjekund.

Vi har sett Lightfry som ett perfekt komplement till pizzasegmentet för att kunna bredda menyer och erbjuda hälsosammare och bättre mat sedan länge. Att detta nu sker på vår egna hemmamarknad är en bonus som skall bli spännande att följa. Kombinationen av ekonomiskt effektiva enheter som kräver mycket liten yta för att placera och etablera sig på, innebär väldigt många potentiella lägen för etablering. Dessutom är dessa ”mobila” vilket passar för olika mer säsongsbetonade etableringar. ”Att komma in i ett nytt spännande pizzakoncept med bred potential i Sverige med alla fördelarna som Lightfry erbjuder såsom process utan olja, bättre arbetsmiljö, enklare regelverk för installation, lägre driftskostnader, bättre för miljön, lägre värmeavgivning osv är mycket spännande – nu vill man bara komma igång – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangkök men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad, inkluderandes marina installationer, till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus och personalmatsalar.