Repeat order av Lightfry-enheter till den Australiensiska flottan om 0,4 Msek.

Äntligen efter lång väntan under Covid-19, 2020, kom repeat ordern på fler Lightfry enheter till den Australiensiska flottan för land installationer. Vi ser en stor potential inom olika militära grenar där hälsa, miljö och säkerhet är viktiga element för val av processteknik som står för långsiktighet och hållbarhet. Lightfry enheterna har sålts till ordinarie pris med avdrag för sedvanlig distributörsrabatt.

”Detta är ett positivt steg framåt för Lightfry och Eatgoods fortsatta resa i Australien men även inom försvarsmakter och dess olika grenar. Att slippa hålla på med het olja, avseende risker på kort varsel är uppskattade inslag utöver positiva hälsoeffekter. ”Vi fortsätter marknadsarbetet med att skapa de bästa förutsättningarna till försäljning av Lightfry genom strategiskt långsiktigt utvalda samarbetspartners för att öka närvaron på marknaden och därigenom täcka ett större område globalt. För varje steg och ny position vi tar på marknaden så ligger Lightfry allt mer rätt i tiden med värden som hälsa, hållbarhet, matkvalitet, miljö, säkerhet, bättre ekonomi etc – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB”

Denna information är sådan information som EatGood Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedan stående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 juni 2021.

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangköken men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus, och personalmatsalar