Test av Lightfry hos bränslekedja i Sverige

Lightfry har valts som maskinutrustning för test hos bränslekedja i Sverige. Detta för att kunna servera populära rätter som pommes, chicken nuggets och chili cheese nuggets så har man denna gången valt Air Fry Technology för bättre kvalitet, smak, och krispighet. Potentialen är stor i denna typ av kund och segment på marknaden vilket gör det intressant för Lightfry som produkt

Att nu äntligen väljas som processteknik genom Air Fry Technology och Lightfry är positivt efter att bränslebranschen har provat annan teknik tidigare och redan befintlig utrustning. Bränslebranschen vill ta ett större grepp om matmarkanden och därigenom bli en större aktör på en lukrativ matmarknad. ”Bränslebranschen är ett internationellt intressant marknadssegment med bred potential. Alla fördelarna som Lightfry erbjuder såsom process utan olja, bättre arbetsmiljö, enklare regelverk för installation, lägre driftskostnader, bättre för miljön, lägre värmeavgivning passar väl in hos bränslekedjorna – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangkök men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad, inkluderandes marina installationer, till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus och personalmatsalar.