Webstaurantstore, ny rikstäckande online - distributionskanal i USA

Lightfry kommer finnas från och med idag, den 17 maj, som produkt på online-plattformen Webstaurantstore/Clark Foodservice (www.webstaurantstore.com) som är den största och dominerande aktören online och digitalt i USA. Lightfry kommer finnas under flera kategorier bland annat en helt ny produktkategori ”Air fryers” men enligt uppgift även under kategorierna oljefritöser och kombiugnar. Följande data här nedan gäller trafik och omsättning som webstaurantstore, som online-butik genererar:

• 2 miljoner prenumeranter via e-post
  • 40 miljoner sidvisningar per månad
  • 10 miljoner besökare per månad
  • 1,7 miljarder USD i omsättning

Lightfry kommer ha Webstaurantstore som en online kanal för att generera leads och försäljning av Lightfry samt för att skapa kännedom om Lightfry och slutligen cementera Lightfry som ”den kommersiella luftfritösen” på marknaden. Webstaurantstore har tagit upp Lightfry som produkt pga av deras många sökningar och statistikunderlag där de konstaterat mycket sökningar just på commercial air fryers. Att Lightfry blir först ut i en helt unik och nyskapad underkategori av restaurangutrustning, ”Commercial Air Fryers” är stort. Med genomströmningen av kunder och besökare på Webstaurantstores hemsida och all den uppmärksamhet vårt varumärke kommer att få är i princip inte lösligt att kunna uppnå för Eatgood som bolag genom att köpa utrymme och reklam. Genom denna placering av Lightfry på USA’s ledande online kanal säkerställer vi Lightfry som varumärke och skapar en långsiktig plattform att bygga vidare på.

Närvaron hos Webstaurant i kombinationen med MAFSI gruppen och signade återförsäljare där vi får tillgång till 100-tals säljare ute på fältet hos kunderna som säljer och marknadsför Lightfry aktivt blir en riktigt bra drivkraft som kommer att skapa ännu större intresse av Lightfry och luftfritering vilket kommer innebära mer försäljning för alla inblandade parter. Nu har Eatgood hamnat helt rätt med Lightfry i kanaler som har betydelse och som är traditionellt vedertagna att gå för restaurangutrustningsproducenter. På toppen av detta har dessutom en amerikansk landningsplattform, genom en ny hemsida www.lightfryusa.com, för USA- och Kanada-kunder samt återförsäljare nyligen lanserats. Intresse från marknaden för Lightfry – Air Fry Technology/luftfritering, finns definitivt och samarbetet med Webstaurantstore är ytterligare ett bevis på det.

Webstaurantstore.com – Lightfryusa.com

Webstaurantstore.com är en gigant bland bolag som säljer restaurangutrustning. Nu kan vi dra nytta av deras kundflöden avseende besökare och sidvisningar för att pusha Lightfry med Air Fry Technolgy som varumärke och teknik. Parallellt med det så skall vår hemsida www.lightfryusa.com som gick live i februari lyftas och som kommer att få agera plattform för kunder och intressenter i kontakt med återförsäljare för att få lätt tillgång till relevant information inför beslut om köp etc. På denna hemsida finns det gott om förslag och inställningar för olika matprodukter, det finns filmer om hur att hantera Lightfry, hur Lightfry fungerar med dess processteknik, men även länkar för att komma åt reservdelar samt kanske något av det viktigaste, kontaktuppgifter till alla våra säljkanaler i USA samt mycket, mycket mer!

”Detta är riktigt kul och spännande och ett stort steg framåt för Lightfry och Eatgoods fortsatta resa inom restaurangutrustningsindustrin. Vi fortsätter dock marknadsarbetet med att skapa de bästa förutsättningarna till försäljning av Lightfry genom strategiskt långsiktigt utvalda samarbetspartners för att öka närvaron på marknaden och därigenom täcka ett större område i Nordamerika. För varje steg och ny position vi tar på marknaden så ligger Lightfry allt mer rätt i tiden med värden som hälsa, hållbarhet, matkvalitet, miljö, säkerhet, bättre ekonomi etc – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB”

Denna information är sådan information som EatGood Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedan stående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 maj 2021.

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangköken men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus, och personalmatsalar