• Eaton/

Eaton förvärvar Gycoms verksamhet för lågspänningsdistribution, kontroll och automatisering, och expanderar därmed i Norden

Report this content

STOCKHOLM 4 juni 2012 - Det globala industribolaget Eaton Corporation meddelade idag att de förvärvat Gycoms verksamhet för lågspänningsdistribution, kontroll och automatiseringskomponenter i Sverige, Danmark och Finland. Förvärvet möjliggör för Eaton att erbjuda Gycoms kunder ett komplett utbud av produkter och tjänster inom krafthantering. Villkoren för affären har inte offentliggjorts.

”Gycom har etablerat starka relationer med nyckelkunder inom regionen”, säger Frank Campbell, chef för Eatons elektriska verksamhet i Europa, Mellanöstern och Afrika. ”Detta förvärv är ett effektivt sätt för oss att utöka vår närvaro i den nordiska regionen.”

Gycom har sitt huvudkontor i Täby strax utanför Stockholm och 2011 uppgick försäljningen inom lågspänningsdistribution, kontroll och automatisering till cirka 24 miljoner dollar.

För mer information:
Gustav Dahlgren
+46 (0) 76 546 12 16
gustav.dahlgren@bm.com

Om Eaton:
Eaton är ett globalt och tekniskt ledande företag inom krafthantering som under 2010 omsatte 16 miljarder dollar. Eaton producerar en mängd olika produkter och lösningar för verksamheter över hela världen, men det som förenar allt är ett fokus på att hjälpa kunder att hantera elektrisk, hydraulisk och mekanisk kraft på ett effektivare och säkrare sätt. Eaton har 73 000 anställda och
säljer produkter till kunder i mer än 150 länder. För mer information besök www.eaton.se