Här får du femstjärnigt för minst pengar

Vem drömmer inte om att bo på femstjärnigt hotell i sol och värme? eBeach.se kan i en ny kartläggning nu visa destinationerna med de billigaste femstjärniga hotellen. Listan toppas av Antalya i Turkiet och Hurghada i Egypten. Sett till vinterresmål kniper i stället Hurghada förstaplatsen tätt följd av Dubai.

En ny kartläggning från solreseexperten eBeach.se visar att den turkiska hamnstaden Antalya toppar listan över vilka destinationer som ger mest lyx för pengarna. I kartläggningen har eBeach.se jämfört priserna på femstjärniga hotell på populära destinationer för att få fram en topplista över de billigaste hotellen med fem stjärnor. På andraplatsen återfinns Hurghada där du exempelvis kan bo sju nätter på Hilton Hurghada Resort från 1 766 kronor per person.

Med en annalkande vinter kan nog många svenskar känna igen sig i en stark längtan efter solen och varmare platser. De som planerar en sol- och badresa i vinter och vill uppleva lyx utan att betala multum för boendet, bör kika närmare på just Hurghada. Den egyptiska kuststaden toppar nämligen listan över de vinterresmål som har de billigaste femstjärniga hotellen. På andraplats hamnar Dubai, där kostar sju nätter på femstjärniga Hyatt Regency Dubai från 4 318 kronor per person. De har bland annat en roterande takrestaurang, en egen skridskobana, karaokelounge och ett fräscht spa och fitness-center.

– Hur man bor på solsemestern är en viktig faktor för många. Det finns ibland en uppfattning om att femstjärniga hotell är väldigt dyra, något som inte alls behöver vara sant. Femstjärnigt boende är något som många lockas av och gärna vill ha för att sätta lite guldkant på tillvaron under resan. Egypten och Hurghada som börjar öka i popularitet igen är ett utmärkta destinationer för den som jagar prisvärd lyx i solen, säger Rebecca Pettersson, marknadsansvarig på eBeach.se.

Topplista: Destinationerna med mest prisvärda femstjärniga hotell

1. Antalya, Turkiet
  2. Hurghada, Egypten
  3. Algarve, Portugal
  4. Halkidiki, Grekland
  5. Kreta, Grekland
  6. Kos, Grekland
  7. Dubai, Förenade Arabemiraten
  8. Korfu, Grekland
  9. Malta, Malta
  10. Costa del Sol, Spanien

Topplista: Vinterdestinationerna med mest prisvärda femstjärniga hotell

1. Hurghada, Egypten
  2. Dubai, Förenade Arabemiraten
  3. Teneriffa, Spanien
  4. Ras Al Khaimah, Förenade Arabemiraten
  5. Fuerteventura, Spanien

Kartläggningen baseras på eBeach.se egna data. Priserna är beräknade utifrån ett genomsnitt från samtliga femstjärniga hotell på destinationen under ett givet datum.

eBeach.se är en onlineresebyrå som låter sina kunder kombinera sin egen solsemester från
ett stort utbud av flyg, strandnära hotell och transfer. eBeach är en del av On the Beach Group, en ledande onlineresebyrå i Storbritannien som har blivit en av de populäraste hemsidorna att boka sin solsemester på, med över 50 miljoner besökare och 1,5 miljoner resenärer varje år. Sedan september 2015 är On the Beach Group listad på London-börsen.

Maria Gertell, presskontakt för eBeach i Sverige
E-mail:maria.gertell@agency.se