Ny online-resebyrå utmanar resebranschen

- resenärer kan spara upp till 40 procent med uppstickaren eBeach.se

Nu lanseras eBeach.se i Sverige, en ny online-resebyrå som ger semestersugna nordbor möjligheten att söka och boka prisvärda solsemestrar till destinationer runt om i världen. Resenärer kan spara upp till 40 procent jämfört med traditionella resebyråer när de bokar en likvärdig resa med eBeach.se. Ett brett utbud av solsemestrar och en användarvänlig hemsida gör eBeach.se till en nykomling att räkna med.

eBeach.se är en del av On the Beach Group, som lanserades i Storbritannien 2004. Efter stora framgångar i Storbritannien, lanseras nu eBeach.se i Sverige för att erbjuda solsemestrar till populära semesterorter världen runt som semesterklassikerna Grekland, Spanien, Turkiet och Portugal.

Resenärer kan välja mellan miljontals flygstolar från charter-, lågpris- och traditionella flygbolag och från tusentals hotell på semesterorter runt om i världen. eBeach.se erbjuder allt från lägenhetshotell till femstjärniga All Inclusive-hotell, så att var och en kan välja sin perfekta semester utifrån budget och önskemål. Det finns även möjlighet att boka transfer i samband med flyg- och hotellbokning.

­– Vi är glada över att lansera eBeach.se i Sverige och tror att våra prisvärda solsemestrar kommer att uppskattas. Vi erbjuder några av de allra populäraste destinationerna för svenska semesterfirare, som semesteröarna Rhodos, Kreta, Mallorca, Teneriffa och Malta. Vi tror att vår enkla och användarvänliga hemsida, tillsammans med våra låga priser, kommer att bli mycket populär bland de som vill boka sin perfekta solsemester, säger Jenny Övragård, Marknadsansvarig för eBeach.se.

Innan hotellet bokas finns möjligheten att se vad andra besökare tycker genom att läsa hotellrecensioner från TripAdvisor direkt på eBeach.se. Resenärer som bokar via eBeach.se har även möjlighet att ta del av räntefri delbetalning. Kunder kan säkra sin semesterbokning genom en första delbetalning från endast 600 kronor per person och sedan delbetala fram till 14 dagar innan avresa.

Exempel:

Spanien – Mallorca från 3 572kr/pers: en veckas semester för en familj bestående av två vuxna och två barn på trestjärniga Jardin del Mar i Santa Ponsa. Priset inkluderar flyg tur och retur från Göteborg City Airport den 6 augusti. Sju nätter med halvpension.

Grekland – Rhodos från 3 950kr/pers: en veckas semester för två vuxna på fyrstjärniga Dionysos i Ixia. Priset inkluderar flyg tur och retur från Stockholm Skavsta den 20 augusti. Sju nätter med frukost.

Prisjämförelse:

Destination Datum Resenärer Nätter Resebyrå Flygbolag Hotell Prisskillnad kr Prisskillnad %
Sthlm-Rhodos 27/6-5/7 2014 2 vuxna + 2 barn 7 eBeach.seFritidsresor NorwegianTUIfly Nordic Blue Bay Deluxe Waterpark 9 144 kr 29,9 %
Sthlm-Mallorca 15/7-22/72014 2 vuxna + 2 barn 7 eBeach.seVing RyanairThomas Cook Airlines Alcudia Garden 5 513 kr 19,1 %
Göteborg-Mallorca 29/7-5/8 2014 2 vuxna + 2 barn 7 eBeach.seFritidsresor NorwegianTUIfly Oro Playa Aparthotel 9 962 kr 35,1 %
Sthlm-Cypern 7/8-14/8 2014 2 vuxna + 2 barn 7 eBeach.seVing NorwegianThomas Cook Airlines Napa Mermaid Hotel 1 880 kr 4,5 %
Sthlm-Malta 28/8-4/9 2014 2 vuxna + 2 barn 7 eBeach.seVing RyanairSAS Seabank Hotel 8 973 kr 26,5 %
Sthlm-Rhodos 24/9-1/10 2014 2 vuxna + 2 barn 7 eBeach.seFritidsresor RyanairTUIfly Nordic Blue Bay Deluxe Waterpark 10 572 kr 42,5 %

För komplett jämförelse samt ytterligare destinationer, se följande länk:

Ulrika Engellau, PR-ansvarig för eBeach.se i Sverige

E-mail: ulrika.engellau@agency.se