Nya Eberspächer Hydronic 2 Comfort – 60 procents kortare uppvärmningstid

Nu lanseras Eberspächer Hydronic 2 Comfort. Nya generationens parkeringsvärmare med 60 procent kortare uppvärmningstid, lägre bränsle- och strömförbrukning samt 60 procent mindre CO2-utstläpp. Ger varm kupé samt snö- och isfria rutor på bara några minuter samtidigt som slitage på batteriet minskar. Perfekt för bilisten som kör kortare sträckor, privat eller i tjänsten.

”Kombinationen av en snabbuppvärmd bil med lägre strömförbrukning är oslagbar”, säger Lars Nilsson, vd Eberspächer. ”Optimal innovation för alla som kör kortare sträckor och föredrar en varm kupé med isfria rutor på bara några minuter”.

Nya Eberspächer Hydronic 2 Comfort har lyckats sänka uppvärmningstiden med hela 60 procent. Något som ger en snabbt uppvärmd och säker bil, perfekt för exempelvis stadstrafik där inkopplingsmöjligheterna för eldrivna motorvärmare kan vara knappa.

Då produktnyheten även har 60 procent lägre bränsle- och strömförbrukning och 60 procent mindre CO2-utsläpp, sparar den nya parkeringsvärmaren såväl pengar som miljö.

”Vinsterna med en föruppvärmd bil är många. Mindre slitage på motorn, tryggare bilkörning med fri sikt, men framförallt att slippa sätta sig i en kall bil, även om det är för korta sträckor, är några exempel. Att man nu också kan få ta del av snabb högkvalitativ komfort tar nya generationens parkeringsvärmare in i framtiden”, avslutar Lars Nilsson.

Fakta om Eberspächer Hydronic 2 Comfort

- 60 % kortare uppvärmningstid.

- 60 % lägre bränsleförbrukning.

- 60 % mindre CO₂ utsläpp.

- 60 % lägre strömförbrukning.

- ger startad bil med varm kupé.

- fungerar utmärkt med Eberspächer EasyStart kontrollenheter för styrning.

- Oberoende av 230 V.

- Ingen isskrapning.

- Ger ökad trafiksäkerhet.

Högupplösta bilder fria för press att använda, ange: Foto:Eberspächer. Kan hämtas via länken. Kopiera då in länken i din browser. Inga inloggningsuppgifter behövs http://my.sosius.com/greenwood/pressbilder_eberspächer

För mer information och intervjuer kontakta;

Richard Jahn, Marknadskoordinator, Eberspächer AB, 0709-388 636, richard.jahn@eberspaecher.com

Om Eberspächer

Eberspächer räknas globalt till de ledande systemutvecklarna och leverantörerna för avgasteknik, fordonsvärmare och klimatsystem för bussar och är dessutom engagerat inom fordonselektronik samt automobila bussystem för elektronisk integrering i fordon. 2013 hade den internationellt sammansatta företagsgruppen med ca. 7.900 medarbetare en omsättning på över 2,9 miljarder euro. Svenska huvudkontoret finns i Trollhättan och försäljningskontoret i Stockholm. Mer info på www.eberspaecher.se

Taggar: