Christian Svärd nyvald till Ebiris AB:s styrelse

Report this content

Christian Svärd nyvald till Ebiris AB:s styrelse På ordinarie bolagsstämma i Ebiris den 18 juni 2001 nyvaldes verkställande direktör Christian Svärd till ordinarie styrelseledamot. Christian Svärd, 46 år, tillför styrelsen efterfrågad kompetens genom hans gedigna erfarenhet av försäljning, marknadsföring och management i IT-branschen. Han tillträdde i mars 2001 som VD i Ebiris AB. Närmast kommer han från en position som nordisk Chef för en världsledande datadistributör med en totalomsättning för Norden på på 7 miljarder kronor. Innan dess fungerade han som VD i ett av dotterbolagen i Sverige, ett bolag han själv startade, och som köptes upp av det amerikanska moderbolaget 1995. Vid bolagsstämman omvaldes även Poa Strömberg, Peter Möller och Robert Mesterton. Jan Netterberg avböjde av personliga skäl omval. För mer information kontakta: Poa Strömberg Styrelseordförande, Ebiris AB Tel: 08-563 036 44 Mobil: 070-183 36 44 e-post: poa.stromberg@fwdventure.com Ebiris AB är ett IT-bolag med inriktning på produktutveckling av internetapplikationer, teknisk konsultverksamhet och utbildning. Produktdelen av bolaget, Ebiris Applications, utvecklar flexibla helhetslösningar för elektronisk handel och affärskommunikation på Internet framför allt genom den egna produkten - e-handelsplattformen Easytrade. Konsultdelen, Ebiris Consulting, är fokuserad på Unix och Open Source. Konsulterna har lång erfarenhet av avancerad webbteknik och stora databassystem, särskilt med avseende på säkerhet och teknisk prestanda. Utbildning inom både Unix och Open Source liksom elektronisk handel bedrivs också. Ebiris AB har idag drygt 30 anställda på kontor i Stockholm, Göteborg och Örebro. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/29/20010629BIT00910/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/29/20010629BIT00910/bit0001.pdf