Ebiris AB avbryter emission

Report this content

Ebiris AB avbryter emission. Enligt styrelsebeslut avser Ebiris att inte fullfölja den nyemission som nyligen genomförts. Skälet är att styrelsen bedömt att tecknat belopp inte räcker för att genomföra de expansionsåtgärder som styrelsen avsett genomföra. Bolaget avser därför välja en strategi som karaktäriseras av en lugnare expansionstakt. Kostnadsbesparingar kommer att ske främst i Ebiris Applications medan försäljning samt fortsatt drift av redan etablerade kunder och partners fortsatt kommer att vara i fokus. Bolaget kommer att ledas av Per Söderberg, nuvarande VD för dotterbolaget Ebiris Consulting. Koncernchefen, Christian Svärd avgår men kommer i kraft av sitt styrelseuppdrag att fortsatt arbeta för att finna en finansiell lösning för utveckling av verksamheten. Styrelsen För ytterligare information kontakta: Per Söderberg Tel: 070-590 12 73 Ebiris AB är ett IT-bolag med inriktning på produktutveckling av internetapplikationer, teknisk konsultverksamhet och utbildning. Produktdelen av bolaget, Ebiris Applications, utvecklar flexibla helhetslösningar för elektronisk handel och affärskommunikation på Internet framför allt genom den egna produkten - e-handelsplattformen Easytrade. Konsultdelen, Ebiris Consulting, är fokuserad på Unix och Open Source. Konsulterna har lång erfarenhet av avancerad webbteknik och stora databassystem, särskilt med avseende på säkerhet och teknisk prestanda. Utbildning inom både Unix och Open Source liksom elektronisk handel bedrivs också. Ebiris AB har idag drygt 30 anställda på kontor i Stockholm, Göteborg och Örebro. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/02/20010802BIT00370/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/02/20010802BIT00370/bit0003.pdf