eBlitz Group AB avyttrar Näktergal till ANTCO Investment Group AB

eBlitz Group AB (publ) fortsätter att renodla sin verksamhet mot Digital Entertainment bolag, och ledningen har beslutat att avyttra innehavet i Näktergal till ANTCO Investment Group AB per dagens datum. eBlitz Group AB (publ) kommer erhålla nyemitterade aktier i ANTCO Investment Group AB (publ).

eBlitz Group AB (publ) investerade i fintechbolaget Näktergal 2019, som digitaliserar olika bankprodukter såsom bolånesystem mm. ”I vår pågående process om att renodla eBlitz Group AB (publ) investeringsportfölj mot primärt digital entertainment sektorn, så väntas detta bli en bra affär för samtliga parter”, säger Lars-Erik Bratt., VD för eBlitz Group AB (publ).  Näktergal transaktionen genomförs till senast bokförda värden, vilket motsvarar ett värde på 1 440 000 kronor.

ANTCO Investment Group AB (publ) är ett investmentbolag som företrädesvis inriktar sig mot att investera och förvärva minoritetsandelar i primärt onoterade bolag inom branscherna E-commerce/marketplaces/tech/SaaS/classifieds med Sverige som huvudmarknad.

För ytterligare information:

Lars-Erik Bratt, VD i eBlitz Group AB (publ) Mobil 0701 – 442 441

eBlitz Group AB (FD Onoterat AB) är ett etablerat investerings- och rådgivningsbolag verksamt inom Digital underhållning. eBlitz Group AB  affärsidé att tillhandahålla oberoende företagsrådgivning och finansieringslösningar till svenska tillväxtbolag, samt aktivt förvalta bolagets egna kapital i aktieägarnas intresse. Bolaget har varit verksamt med nuvarande affärsidé sedan våren 2016. Bolaget är noterat på NGM Nordic SME. För mer information se www.eblitz.se