eBlitz Group senarelägger bokslutskommuniké och årsredovisning

eBlitz Group AB styrelse har idag beslutat om senare läggande av bolagets bokslutskommuniké och årsredovisning. Bolaget avser att presentera bokslutskommuniké den 11 juni 2024 i stället för den 31 maj 2024. Bolagets årsredovisning förväntas presenteras den 28 juni 2024,  i stället för den 17 juni 2024. Bolaget avser att hålla som tidigare aviserat årsstämma den 13 augusti 2024.

Bolagets styrelse väljer att flytta fram bokslutskommuniké och årsredovisningen på grund av praktiska skäl samt för att ges möjlighet utröna ytterligare strukturella affärs- och investeringsmöjligheter.

Detta innebär att bokslutskommunikén kommer presenteras den 11 juni 2024, i stället för den 31 maj 2024. Bolagets årsredovisning förväntas presenteras den 28 juni 2024, i stället för den 17 juni 2024. Bolaget avser att hålla som tidigare aviserat årsstämma den 13 augusti 2024. Kallelse kommer att ske minst fyra veckor innan den 13 augusti 2024.

Besluten påverkar den finansiella kalendern enligt följande;

Nästa rapport

Bokslutskommuniké                                                                             2024-06-11 (2024-05-31)

Årsredovisning                                                                                     2026-06-28 (2024-06-17)

Årsstämma                                                                                           2024-08-13