Försäljning av investeringsportföljen till Dividend Sweden AB avbruten

Den extra stämman i Dividend Sweden AB har idag beslutat att inte godkänna det föreslagna köpet av eBlitz Group AB (publ) investeringsportfölj, vilket var ett av villkoren för att den tidigare annonserade affären skulle kunna genomföras.

eBlitz Group AB (publ) och Dividend Sweden AB annonserad den 20 december 2023 att parterna ingått ett överlåtelseavtal (SPA) vilket konfirmerar huvudpunkterna i avsiktsförklaringen (LOI) per den 7 december 2023, givet att affären godkändes på extra bolagstämmorna i eBlitz Group AB (publ) och Dividend Sweden AB under januari 2024.

eBlitz Group AB (publ) extra stämma den 30 januari 2024 var positiv till den föreslagna affären.  Dividend Sweden AB extra stämma har idag beslutat att inte godkänna det föreslagna köpet av eBlitz Group AB (publ) investeringsportfölj, vilket var ett av villkoren för att den tidigare annonserade affären skulle kunna genomföras. Affären är således avbruten per dagens datum.

”Vi finner det beklagligt att transaktionen inte kan genomföras, men vi fortsätter att bedriva eBlitz Group AB verksamhet enligt nuvarande plan och utvärderar även flera nya affärsmöjligheter, säger Lars-Erik Bratt, VD för eBlitz Group AB (publ).

Stockholm 31 januari 2024

eBlitz Group AB (publ)

För ytterligare information:

Lars-Erik Bratt, VD i eBlitz Group AB (publ) Mobil 0701 – 442 441

Bertil Rydevik, Ordförande eBlitz Group AB (publ) Mobil +44 7785 720 402

.........................................................................................................................................