Gold Town Games släpper nya spel - FIH Hockey Hockey Manager och Blitz Football Manager

Gold Town Games AB (publ), ett portföljbolag till eBlitz Group AB (pub), lanserade under onsdagen att FIH Hockey Manager marknadsförs globalt, på Google Play och Apple App Store. Spelet är världens första landhockey-managerspel, med officiell licens från International Hockey Federation (FIH). eBlitz Group AB (publ) äger drygt 5,2% av aktierna i Gold Town Games AB.

Gold Town Games AB lämnade under onsdagen en pressrelease om att bolaget genom för en global lansering av FIH Hockey Manager. I och med lanseringen initieras en bred co-marketing strategi genom digitala mediekanaler och live event, såsom sargreklam vid sportens högsta tävlingsform Pro League.

FIH når via de större sociala medier-plattformarna miljontals individer med ett djupt intresse kring sporten. Särskilt hög trafik väntas vid uppstarten av FIH Pro League i slutet av veckan, varvid marknadsmaterial från spelet, influencer marketing videor med professionella spelare samt mailutskick från förbundet kommer att driva lanseringen.

Gold Town Games VD, Pär Hultgren, ser fram emot det globala släppet: "Vi har haft ett givande samarbete med FIH för att få ut den här produkten på marknad. Vi ser nu fram emot att få konkreta svar kring utfallet från en produkt där vi arbetat nära intressenter till sporten. Vår avsikt är att flytta Gold Town Games närmare den riktiga sportvärlden, för att öka möjligheten till organisk kundanskaffning och sponsorintäkter.

FIH:s VD Thierry Weil uttryckte sin entusiasm över lanseringen av spelet och säger: "-Lanseringen av FIH Hockey Manager-spelet markerar ytterligare en milstolpe i expansionen av vårt digitala erbjudande för fans. Jag inbjuder alla hockeyfans att njuta av att spela detta spännande spel, som är en första i sitt slag från FIH. Jag hoppas också att många kommer att bli nya hockeyfans, tack vare denna möjlighet. Jag vill rikta vårt uppriktiga tack till vår partner Gold Town Games för att ha utvecklat ett så roligt, engagerande och briljant spel!"

Blitz Football Manager – soft launch I Europa

Gold Town Games AB släppte även förra veckan att man även genomför en europalansering (soft launch) av sitt amerikanska fotboll Managerspel – Blitz Football Manager, både på Google Play och Apple App Store. Blitz Football Manager är ett spel med temat amerikansk fotboll och huvuddelen av marknaden finns således i Nordamerika. Jämfört med andra titlar, inom amerikansk fotboll, kan så mycket som 80-90 procent av marknadspotentialen finnas i USA.

eBlitz Group AB (publ) ser mycket positivt på Gold Town Games utveckling, och bolaget äger cirka 5,2% av utestående aktierna i Gold Town Games AB.

För ytterligare information:

Lars-Erik Bratt, VD i eBlitz Group AB (publ) Mobil 0701 – 442 441

-----------------------------------------------------

eBlitz Group AB (FD Onoterat AB) är ett etablerat investerings- och rådgivningsbolag verksamt inom Digital underhållning. eBlitz Group AB  affärsidé att tillhandahålla oberoende företagsrådgivning och finansieringslösningar till svenska tillväxtbolag, samt aktivt förvalta bolagets egna kapital i aktieägarnas intresse. Bolaget har varit verksamt med nuvarande affärsidé sedan våren 2016. Bolaget är noterat på NGM Nordic SME. För mer information se www.eblitz.se