Hello There Games har nu släppt Invector: Rhythm Galaxy på PC!

eBlitz Group AB (publ) portföljbolag Hello There Games och Warner Music Group (WMG) har nu släppt Invector: Rhythm Galaxy’ för PC  Spelare världen över bjuds in till ett helt nytt rytmiskt äventyr tillsammans med Warner Music Groups artister. Spelet har fått mycket bra reviews från både spelare och media.

eBlitz Group AB (publ) kan idag meddela att det globala musik-och underhållningsbolaget Warner Music Group tillsammans med vår prisbelönta svenska spelstudio Hello There Games AB lanserar  gemensamt spel Invector: Rhythm Galaxy för PC.

Det narrativ-drivna rytmspelet innehåller en spellista med 40 hitlåtar från en mängd olika musikgenrer. Invector: Rhythm Galaxy låter spelare utforska himmelska landskap samtidigt som de försöker bemästra takten i hitlåtar från artister som PinkPantheress, Duran Duran, Charlie Puth med flera. Spelare kommer också få möjlighet att upptäcka nya låtar från morgondagens största artister på denna kosmiska resa där varje ton spelar roll. Spelet är ett multiplayer spel och innehåller olika svårighetsgrader, vilket möjliggör för spelare av olika nivåer att få sig en kul utmaning och samtidigt få höra riktigt bra musik från världsartister. Spelet har fått mycket bra reviews från både spelare och media.

-Det känns otroligt kul att äntligen få ut Invector med stora artister inom flera olika musikgenrer. Spelet har redan fått ett mycket positivt mottagande. Vi kommer att ha flera globala musikevent med Warner under hösten där spelet kommer att visas upp. I samband tar vi fram speciella erbjudanden kopplat tilll musikgenrer och artister. Det känns fantastiskt roligt att få förverkliga vår vision som vi hade med spelet från början berättar: Oskar Eklund, VD och grundare av Hello There Games.

Invector: Rhythm Galaxy är tillgängligt nu på PC som första plattform. För de senaste nyheterna och uppdateringarna, besök www.invectorgame.com.

eBlitz Group AB (pub) äger 15,6% av kapitalet och rösterna i Hello There Games AB, och är bolagets största enskilda ägare. Denna lansering visar på Hello There Games styrka och position inom musik och rytmikspel. Tillsammans med Warner Music Group har vi höga förväntningar på utfallet av samarbetet, säger eBlitz Group VD Lars-Erik Bratt.

Lars-Erik Bratt, VD i eBlitz Group AB (publ) mobil +46 701 442 441

Oskar Eklund, VD i Hello There Games AB, mobil +46 76 112 03 86

........................................................................................................................

Om eBlitz Group AB (publ) eBlitz Group AB (fd Onoterat AB) är ett etablerat investerings- och rådgivningsbolag verksamt inom Digital Entertainment. eBlitz Group ABs affärsidé att tillhandahålla oberoende företagsrådgivning och finansieringslösningar till svenska tillväxtbolag, samt aktivt förvalta bolagets egna kapital i aktieägarnas intresse. Bolaget har varit verksamt med nuvarande affärsidé sedan våren 2016. Bolaget är noterat på NGM Nordic SME. För mer information se www.eblitz.se