Hello There Games och Warner Music Group avslöjar flera nya artister och låtar på stort event i Mexico

eBlitz Group AB (publ) portföljbolag Hello There Game AB och Warner Music Group har avslöjat att Invector Rhythm Galaxy får nya beats via DLC ”Latin Power Song Pack” vid eventet Gamergy i Mexico. Detta är bolagets första s k DLC - paket efter lanseringen av Invector Rhythm Galaxy för en månad sedan. Förutom ett utökat innehåll till spelet, upplever både Warner Music och Hello There Games att man skapar också en plattform där artister och spelare kan mötas via olika event.

Från Warner Music Group och den prisbelönta oberoende spelstudion, Hello There Games, avslöjas den spännande fortsättningen för Invector: Rhythm Galaxy. Nu ska fler världsartister ta plats bredvid stjärnor som Tiësto, PinkPantheress, Maná m.fl. I en serie nedladdningsbara expansioner kommer nya “låtpaket” introduceras innehållande sex utvalda låtar som riktar sig till spelets växande globala spelarbas. Premiärexpansionen, "Latin Power Song Pack", innehåller låtar från latinamerikanska urban-sensationer som Yng Lvcas, Tiago PZK, Myke Towers m.fl – och introducerar en ny våg av latinamerikansk hip-hop till spelvärlden.

"Latin Power Song Pack" finns nu tillgängligt att önskelista (wishlist) på Steam och tillkännagivandet sammanföll med ett unikt Warner musikevent på Gamergy i Mexico. Besökare bjöds på flera överraskningar, inklusive möjligheten att spela Invector: Rhythm Galaxy tillsammans med den framträdande artisten YNG LCVS, som var på plats för att uppträda inför sina fans.

"Det känns fantastiskt att kunna förverkliga den vision vi hade med spelet från början. Sedan vår lansering på PC förra månaden har mottagandet från vårt community varit överväldigande. Förutom våra kommande konsollanseringar har vi flera globala evenemang planerade tillsammans med Warner i höst där vi kommer att kunna visa upp spelet tillsammans med unika nya erbjudanden som utvidgar spelet med mer av den musik våra fans älskar," säger Oskar Eklund, VD och grundare av Hello There Games.

Jose Antonio Munguia, Director of Innovation för Latinamerika på Warner Music Group hade följande att säga, "Genom events och plattformar som Gamergy och Invector, där musik och spel sammanfaller, har vi möjlighet att skapa något riktigt spektakulärt. Med vårt första DLC-paket efter lanseringen erbjuder vi inte bara mer innehåll till spelet utan skapar också en plattform där artister och spelare kan mötas. Vårt nära samarbete med Hello There Games personifierar den känslan.”

För mer information om spelet och detta samarbete, besök https://invectorgame.com/.

eBlitz Group AB (pub) äger 15,6% av kapitalet och rösterna i Hello There Games AB, och är bolagets största enskilda ägare. Lars-Erik Bratt, VD för eBlitz Group AB (publ) och styrelseledamot för Hello There Games AB, säger följande:

- ” Det finns mycket stor potential att utveckla spelet Invector Rhythm Galaxy, inom flertalet musikgenrer och även artister framåt i tiden. Vi har även stora förväntningar om att släppa spelet på andra plattformar än PC inom kort ”

Lars-Erik Bratt, VD i eBlitz Group AB (publ) mobil +46 701 442 441

Oskar Eklund, VD i Hello There Games AB, mobil +46 76 112 03 86

Om eBlitz Group AB (publ)

eBlitz Group AB (fd Onoterat AB) är ett etablerat investerings- och rådgivningsbolag verksamt inom Digital Entertainment. eBlitz Group ABs affärsidé att tillhandahålla oberoende företagsrådgivning och finansieringslösningar till svenska tillväxtbolag, samt aktivt förvalta bolagets egna kapital i aktieägarnas intresse. Bolaget har varit verksamt med nuvarande affärsidé sedan våren 2016. Bolaget är noterat på NGM Nordic SME. För mer information se www.eblitz.se