• eBlitz Group AB/

Hello There Games VD utsedd till "mest innovativa VD inom europeiska spelbranschen" av Business Worldwide Magazine

eBlitz Group AB (publ) portföljbolag Hello There Games AB har av Business Worldwide Magazine meddelade idag att Hello There Games grundare och VD, Oskar Eklund, har utsetts till "Mest innovativa VD inom den europeiska spelbranschen" i årets CEO Awards.

Hello There Games är en prisbelönt dataspelsutvecklare baserad i Göteborg, Sverige. Oskar Eklund har varit en entusiastisk spelare hela sitt liv, och det, tillsammans med hans kärlek för musik, är vad som ledde honom att starta företaget. Hans entreprenörsanda var tydlig redan från unga år. Vid 15 års ålder startade han ett DJ-företag med en skolkamrat. Han tillbringade sedan flera år inom IT-branschen, där han ansvarade för att hantera några av de första kampanjerna på internet. Detta gav honom möjlighet att söka nya sätt att engagera B2C-kunder på och det var med gamification allt började.

Utmärkelserna syftar till att identifiera och hedra de mest respekterade företagsledarna över hela världen, från olika sektorer. Utmärkelserna fokuserar inte på ett företags framgång, som många andra gör, utan istället ligger strålkastarljuset på individernas framgång som leder dem. Målet är att ge värdiga ledare den erkänsla de förtjänar, samtidigt som man använder deras exempel för att inspirera andra att uppnå liknande framgång.

För mer information om studion, besök https://hellotheregames.com/

För mer information om Business Worldwide CEO Awards, besök: https://www.bwmonline.com/2023-ceo-awards-winners/

För mer information, besök https://hellotheregames.com eller kontakta ir@hellotheregames.com

Lars-Erik Bratt, VD eBlitz Group AB (publ), mobil 070–442441