Hello There Games vinner två utmärkelser i NYX Game Awards 2022

eBlitz Group AB portföljbolag. Hello There Games AB, vinner två utmärkelser för sitt spel Avicii Invector på NYX Game Awards 2022. Avicii Invector tilldelas för bästa PC-spel inom genren ”Rythm/Music” och ”Experience”.

eBlitz Group AB (publ) portföljbolag Hello There Games AB, har i dag informerat om att bolaget har vunnit två (2) utmärkelser för sitt spel Avicii Invector på NYX Game Awards 2022. Avicii Invector tilldelas för bästa PC-spel inom genren ”Rythm/Music” och ”Experience”.  Samtliga vinner återfinns på följande länk. NYX Game Awards | Worlds Best Gaming Portfolio.

NYX Game Awards uppmärksammar, firar och hedrar excellens inom den internationella video- och spelindustrin, samt värdesätter som bidrar till att förbättra samhället och tillhanda hålla en plattform för rösterna i mediets framtid. För mer information www.nyxgameawards.com.

eBlitz Group AB (publ) äger 5,1% av utestående aktierna och rösterna i Hello There Games AB, sedan hösten 2021.

Oskar Eklund, VD Hello There Games AB, mobil 076-112 03 86

Lars-Erik Bratt, VD eBlitz Group AB (publ), mobil 0701-442441

Om eBlitz Group AB (publ)

eBlitz Group AB (fd Onoterat AB) är ett etablerat investerings- och rådgivningsbolag verksamt inom Digital Entertainment. eBlitz Group ABs affärsidé att tillhandahålla oberoende företagsrådgivning och finansieringslösningar till svenska tillväxtbolag, samt aktivt förvalta bolagets egna kapital i aktieägarnas intresse. Bolaget har varit verksamt med nuvarande affärsidé sedan våren 2016. Bolaget är noterat på NGM Nordic SME. För mer information se www.eblitz.se