Onoterat AB – Kiwok Nordic inleder processen för notering på NGM Nordic SME

Styrelsen för Kiwok Nordic AB (publ) har idag beslutat om att ansöka om att inleda granskningsprocess för notering på NGM Nordic SME. Noteringen av Kiwok Nordic AB (publ) aktier, förutsatt börsens godkännande, planeras till slutet av första kvartalet 2021.

Styrelsen hos Kiwok Nordic AB (publ) har i dag annonserat att man har inleder en granskningsprocess för notering på NGM Nordic SME. En granskning av bolagets legala och finansiella ställning kommer nu genomföras för att säkerställa att bolaget är redo för de krav som en notering innebär. I och med att granskningsansökan nu inlämnats kommer bolaget utse en mentor som skall agerar rådgivare till bolaget under noteringsprocessen. Noteringen av Kiwok Nordic AB (publ) aktier, förutsatt börsens godkännande, planeras till slutet av första kvartalet 2021

Onoterat AB (publ) har tecknat ett ägarspridningsavtal med Kiwok Nordic AB (publ) och beslut om utdelning av Kiwok Nordic AB (publ) aktier sker på bolagets extra stämma den 20 januari 2021.

Lars-Erik Bratt, VD i Onoterat AB (publ) mobil 0701 – 442 441, larserik.bratt@onoterat.se

Göran Carlsson, VD i Kiwok Nordic AB (publ) Mobil 076-860 61 35

Om Onoterat AB (publ)

Onoterat AB är ett etablerat investerings- och rådgivningsbolag verksamt inom venture sektorerna entertainment & gaming, e-commerce/brands och fintech. Onoterat AB:s affärsidé att tillhandahålla oberoende företagsrådgivning och finansieringslösningar till svenska tillväxtbolag, samt aktivt förvalta bolagets egna kapital i aktieägarnas intresse. Bolaget har varit verksamt med nuvarande affärsidé sedan våren 2016. Bolaget är noterat på NGM Nordic SME. För mer information se www.onoterat.se