Portföljbolaget ANTCO Investment Group har erhållit ett villkorat godkännande för notering

eBlitz Group AB (publ) som är delägare i ANTCO Investment Group AB, efter försäljning av Näktergal till ANTCO Investment Group AB per den 31 oktober 2022, har erhållit ett villkorat godkännande för notering på NGM Nordic SME. Första handelsdag är beräknad till den 19 december 2022.

eBlitz Group AB (publ) är delägare i ANTO Investment Group AB, sedan den 31 oktober 2022, efter att ANTCO Group AB förvärvat eBlitz Group AB (publ) innehav i fintechbolaget Näktergal, som ett led i eBlitz Group AB renodlingsprocess mot primärt digital Entertainment bolag. Näktergal transaktionen motsvarade ett värde på 1 440 000 kronor. ANTCO. Investment Group AB har per den 12 december 2022 erhållit villkorat godkännande för notering på NGM Nordic SME. Första handelsdag är beräknad till den 19 december 2022. Noteringsbeslutet är villkorat av att ingen ny information framkommer som påverkar bolagets uppfyllelse av noteringskraven.

ANTCO. är ett investmentbolag med en långsiktig partnerskapstrategi som primärt investerar i onoterade bolag inom sektor med hög tillväxt och med Sverige som huvudmarknad. Med 17 innehav i sin portfölj erbjuder ANTCO. sina aktieägare en diversifierad och attraktiv investeringsmöjlighet. Avsikten är att använda noteringen som en plattform för fortsatt tillväxt.  ”Ambitionen är att skapa en bred portfölj av bolag med stöd av en aktiv ägargrupp för att på så sätt skapa aktieägarvärde för ANTCO.s aktieägare, säger Alexander Winqvist, VD för ANTCO. Investment Group AB.

För mer information om ANTCO noteringsprocess finns att läsa på bolagets hemsida, www.antcoinvestmentgroup.com

För ytterligare information:

Lars-Erik Bratt, VD i eBlitz Group AB (publ) Mobil 0701 – 442 441