Styrelseförändring inom eBlitz Group AB (publ)

eBlitz Group AB (publ) meddelar idag att styrelseledamoten Daniel Laurén på egen begäran avgår från styrelsen och ersätts av suppleanten advokat Stefan Kraft till kommande ordinarie årsstämma.

Daniel Laurén har på egen begäran begärt att få avsluta sitt uppdrag som styrelseledamot per den 2 maj 2023. Orsaken är att Daniel Laurén behöver fokusera helt på sitt nystartade företag.

”Vi är tacksamma för Daniel insats i eBlitz Group AB styrelsearbete och vi önskar honom lycka med hans nya verksamhet”, säger Bertil Rydevik, ordförande för eBlitz Group AB.

Daniel Laurén ersätts av bolagets suppleant, advokat Stefan Kraft, tills vidare och styrelsen kommer att bestå av fyra ledamöter.

Styrelsen har inte för avsikt att kalla till extra bolagsstämma för att välja en ny styrelse före ordinarie bolagsstämma 2023.

Lars-Erik Bratt, VD i eBlitz Group AB (publ) mobil +46 701 442 441

Bertil Rydevik, Styrelseordförande eBlitz Group AB (publ), mobil + 44 778 720402