Beslut tagna vid bolagsstämma i EBP Group AB

Beslut tagna vid bolagsstämma i EBP Group AB Vid ordinarie bolagsstämma i EBP Group AB (publ) beslutades att styrelsen skall bestå av fem ledamöter och att till styrelseledamöter omvälja Harald Stubert och Per Taube samt nyvälja Halvar Jonzon, Claes Levin och Peter Thorell. Halvar Jonzon har uppdrag i dotterbolag inom Electrolux-koncernen i Norden, ledamot i Snickers Europe AB, Nordwagon AB. Claes Levin har uppdrag i Ecta Resurs AB, 3L System AB Peter Thorell har uppdrag i Smarteq AB, Rexnord AB, Marketmaket Technology AB Hans Lindroth och Greger Fellin hade undanbett sig omval. att till revisor och revisorssuppleant valdes Hans Jönsson, Öhrlings PricewaterhouseCoopers respektive Lars-Olov Wallén Öhrlings PricewaterhouseCoopers. Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag till disposition av förlusten. EBP Group AB (publ) Styrelsen För mer information, kontakta: Peter Fischer, VD EBP Group AB Mobiltelefon: 0705-85 25 85 E-post: peter.fischer@ebp-group.com EBP Group utvecklar och driver fysiska affärsflöden på outsourcingbasis åt kunder främst inom IT och dataindustrin. EBP Group består av två dotterbolag. EBP Logistics och EBP Electronic Business Partner. EBP Logistics är ett logistikföretag med inriktning mot distribution av elekronikiprodukter för kunds räkning. Bolaget är idag marknadsledande i Sverige inom distribution av Hem PC. EBP Electronic Business Partner analyserar och bygger upp affärsflöden för e-handel åt sina kunder. EBP Group är sedan September noterade på NGM Equity. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT00110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT00110/bit0002.pdf