EBP Group AB (publ) byter inriktning

EBP Group AB (publ) byter inriktning Styrelsen i EBP Group AB (publ) har tillsammans med bolagets största aktieägare fattat beslut om att vid den ordinarie bolagsstämman föreslå att byta verksamhetsinriktning. Styrelsen har även fattat beslut om att ändra datum för den ordinarie bolagsstämman. Kallelse kommer att ske enligt bolagsordningen. Stämman beräknas kunna genomföras den 6 maj 2002. Styrelsen och huvudägarna har för avsikt att EBP Group ska ändra huvudinriktning till fastighetsinvesteringar och affärsutveckling. Förslaget innebär att detta skall ske genom att starta en form av investmentbolag inriktat mot handel med och förvaltning av fastigheter. Förslaget innebär vidare att bolaget aktivt ska verka för att skapa fastighetsaffärer och utgöra ett nätverk för att bygga upp fonder, ta aktier i dellikvid eller investera i egen balansräkning. Styrelsen kommer inför bolagsstämman att presentera detaljerad information rörande den nya inriktningen och planer rörande nuvarande verksamhet. Stockholm 2002-03-20 EBP Group AB (publ) För ytterligare information kontakta EBP Group AB, tf informationsansvarig Stefan Engberg 0708-28 34 48. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/20/20020320BIT01210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/20/20020320BIT01210/wkr0002.pdf