EBP Group AB (publ) byter inriktning

EBP Group AB (publ) byter inriktning Vid den ordinarie bolagsstämman för EBP Group AB (publ) har det fattats beslut om att; - Fastställa resultatet för 2001 och att ge styrelsen och verkställande direktören ansvarsfrihet. - att byta verksamhetsinriktning. - att ändra bolagets kapitalbas. Till styrelsen ordinarie ledamöter omvaldes Claes Levin, Erik Hemberg samt Per Taube. Anders Lettström samt Richard Pettersson nyvaldes till ordinarie ledamöter. Vid ett konstituerande möte utsåg styrelsen Anders Lettström till ordförande. EBP Group ska ändra huvudinriktning till att omfatta handel med och förvaltning av fastigheter. Bolaget ska aktivt verka för att skapa fastighetsaffärer. Detta genom att bilda konsortier, bygga upp fonder, ta aktier i dellikvid eller investera i egen balansräkning. Bolaget ska även erbjuda sina aktieägare att ta del av affärerna. Styrelsen fick ett bemyndigande för att genomföra en nyemission om sammanlagt maximalt 1.152 TSEK vilket innebär en utspädning med 8% och kommer att användas för att delfinansiera bolagets första fastighetsförvärv. Årsredovisning samt kopior av OH-bilder från bolagsstämman kan hämtas via bolagets hemsida; www.ebp-group.com EBP Group AB (publ) För ytterligare information kontakta EBP Group AB, tf verkställande direktören, Claes Engman 0708-488 104 eller tf informationsansvarig Stefan Engberg 08 696 95 59, alt. 0708 28 34 48 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/07/20020507BIT01440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/07/20020507BIT01440/wkr0002.pdf