EBP Group AB (publ) tecknar nytt ramavtal med Dell Computer AB om distribution av hempc EBP Group AB:s dotterbolag EBP Logistics AB har tecknat nytt ramavtal med Dell Computer AB om distribution av hempc. Avtalet innebär att Dell levererar hempc från fabriken i Irland till EBP Logistics AB:s produktionslokal i Uppsala. Därifrån aviseras kunderna och hempc distribueras på kvällstid. - Att Dell väljer att teckna ett nytt avtal med oss visar att vi har ett starkt och framgångsrikt hempc-koncept, säger Peter Fischer, VD EBP Group AB (publ). Vår vision är att bli den ledande tjänstedistributören i Sverige. Nu hanterar vi såväl distribution, konfiguration, rekonditionering och servicelogistik åt våra kunder. På så sätt kan de fokusera på att marknadsföra sina produkter och vårda sina kundrelationer. För mer information kontakta: Peter Fischer, VD EBP Group AB Mobil: 070-585 25 85 peter.fischer@ebp-group.com www.ebp-group.com EBP Group AB (publ) är noterat på New Growth Market (NGM). Vi är en obunden värdeadderande tjänstedistributör åt främst IT-, vitvaru- och hemelektronikbranschen samt en traditionell tredjepartslogistiker. Omsättningen beräknas under år 2001 bli SEK 45 miljoner. Några av våra kunder är Compaq, Dell, El-Giganten, Computer 2000, Nicator, Ikea, Atea och Strålfors. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/28/20010828BIT00390/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/28/20010828BIT00390/bit0001.pdf