EBP Group AB (publ) utökar sina tjänster med service i Uppsalaterminalen

EBP Group AB (publ) utökar sina tjänster med service i Uppsalaterminalen EBP Group AB:s (publ) dotterbolag EBP Logistics AB har tecknat ett samarbetsavtal med SKV Service AB (SKV). Avtalet innebär att SKV upprättar en filial i EBP:s lokaler i Uppsala. Genom detta kan EBP erbjuda sina kunder service på datorer och hemelektronik redan i sin terminal. Detta förkortar leveranstider och ledtider för EBP:s kunder. SKV hanterar i dag service åt bl.a. Compaq, Packard Bell, Canon, Lexmark, Samsung, Panasonic, Sony och Hitachi. SKV har ansvaret för service åt OnOff med ca. 200 000 serviceärenden per år. - Genom att ha SKV hos oss förbättrar vi våra tjänster ytterligare och vår position stärks på marknaden, säger Peter Fischer, VD för EBP Group AB. Fördelen är att vi kan reparera produkterna i vår terminal och på så sätt minskar leveranstider och transportkostnader för våra kunder. EBP kommer att erbjuda den nya tjänsten från den 1 augusti 2001. För mer information kontakta: Peter Fischer, VD EBP Group AB Mobil: 0705-85 25 85 E-post: peter.fischer@ebp-group.com www.ebp-group.com EBP Group AB (publ) är noterat på New Growth Market (NGM). Vår affärsidé är att utveckla och tillhandahålla kvalificerade integrerade varu- och informationsflöden till företag med höga krav på slutkundsanpassning. Vi gör det därmed enklare för våra kunder att göra sina affärer utan att själva ingå i värdekedjan. Omsättningen beräknas under år 2001 bli SEK 45 miljoner. Några av våra kunder är Compaq, Dell, Computer 2000, Nicator, Ikea, Atea, Strålfors och Scribona. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/29/20010629BIT00690/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/29/20010629BIT00690/bit0001.pdf