EBP Group AB Delårsrapport januari-mars 2001

EBP Group AB Delårsrapport januari-mars 2001 · Nettoomsättningen för perioden uppgick till 9 533 KSEK · Periodens resultat uppgick till -256 KSEK. · Resultatet per aktie uppgick till 0,0 SEK. · Det under december 2000 förvärvade dotterbolaget EBP Logistics AB integrerades operativt i koncernen. · Under perioden skrevs avtal med flera nya kunder vilket ytterligare stärkte EBP Logistics ställning som marknadsledande distributör av hem PC. Andelen av den svenska marknaden bedöms vara ca 70 procent. · Nettoomsättningen för perioden uppgick till 9 533 KSEK. Resultatet efter finansiella poster uppgick till -256 KSEK. Resultatet per aktie uppgick till 0 kronor per aktie. Likvida medel i koncernen uppgick per 31 mars 2001 till 7 460 KSEK och soliditeten var 53 procent. Under perioden har endast mindre investeringar gjorts, totalt uppgående till 361 KSEK. Under det första kvartalet 2001 har dotterbolaget EBP Logistics tecknat avtal med ytterligare ett antal kunder, exempelvis DELL och C2000. -Vi har väl nått de upp till de mål som vi satt upp för första kvartalet 2001. Vi går in i det andra kvartalet med ett positivt kassaflöde och resultat, säger Peter Fischer VD för EBP Group. Utvecklingen av företaget kommer framför allt att inriktas mot att öka den förädling som sker av produkter vid lagret i Uppsala samt att utveckla nya marknader. Särskild ansträngning kommer att göras på fokuseringen mot företagsmarknaden. Tidpunkter för ekonomisk information: Delårsrapport januari - juni 2001 15 augusti 2001 Delårsrapport januari - september 25 oktober 2001 Bokslutskommuniké helåret 2001 22 februari 2001 För mer information, kontakta: Peter Fischer, VD EBP Group AB Mobiltelefon: 0705-85 25 85 E-post: peter.fischer@ebp-group.com EBP Group utvecklar och driver fysiska affärsflöden på outsourcingbasis åt kunder främst inom IT och dataindustrin. EBP Group består av två dotterbolag. EBP Logistics och EBP Electronic Business Partner. EBP Logistics är ett logistikföretag med inriktning mot distribution av elekronikiprodukter för kunds räkning. Bolaget är idag marknadsledande i Sverige inom distribution av Hem PC. EBP Electronic Business Partner analyserar och bygger upp affärsflöden för e-handel åt sina kunder. EBP Group är sedan September noterade på NGM Equity. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/24/20010424BIT00980/bit0002.pdf Hela rapporten