EBP Logistics, dotterbolag till EBP Group, försätts idag i konkurs

EBP Logistics, dotterbolag till EBP Group, försätts idag i konkurs Idag har EBP Logistics, dotterbolag till det på NGM noterade EBP Group AB, försatt sig i konkurs vid Uppsala Tingsrätt. För att säkerställa det egna kapitalet i moderbolaget har en försäljning av dotterbolaget Roomzzz AB skett. För ytterligare information kontakta EBP Groups styrelseordförande, Halvar Jonzon 070-663 65 67. EBP Group AB (publ) är noterat på Nordic Growth Market (NGM). Företaget utvecklar och driver på outsourcingbasis fysiska affärsflöden framför allt åt kunder inom IT och elektronikindustrin. Företaget är marknadsledande på distribution av hem-PC i Sverige. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/28/20011228BIT00600/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/28/20011228BIT00600/bit0001.pdf