EBP tecknar ramavtal med El-Giganten AB

EBP tecknar ramavtal med El-Giganten AB EBP Group AB:s (publ) dotterbolag EBP Logistics AB har tecknat ett ramavtal med El-Giganten AB om konfiguration och distribution av hempc. Avtalet innebär cirka 10 000 levererade hempc-paket per år i Sverige. - Avtalet med El-Giganten är viktigt för oss och stärker vår position som den ledande hempc-distributören ytterligare i Sverige, säger Peter Fischer, VD för EBP Group AB. - Vi distribuerar hempc åt såväl leverantörer, distributörer, återförsäljare som kedjor. Detta är möjligt eftersom vi är en obunden värdeadderande tjänstedistributör - och står utanför den traditionella värdekedjan. Affärstransaktionen sker alltid mellan vår kund och slutkunden, fortsätter Peter Fischer. El-Giganten AB är Nordens största kedja inom datorer och hemelektronik. För mer information kontakta: Peter Fischer, VD EBP Group AB Mobil: 070-585 25 85 peter.fischer@ebp-group.com www.ebp-group.com EBP Group AB (publ) är noterat på New Growth Market (NGM). Vi är en obunden värdeadderande tjänstedistributör åt främst IT-, vitvaru- och hemelektronikbranschen samt en traditionell tredjepartslogistiker. Omsättningen beräknas under år 2001 bli SEK 45 miljoner. Några av våra kunder är Compaq, Dell, El-Giganten, Computer 2000, Nicator, Ikea, Atea och Strålfors. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/13/20010813BIT00250/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/13/20010813BIT00250/bit0002.pdf