Förslag till ny styrelseordförande i EBP Group AB

Förslag till ny styrelseordförande i EBP Group AB Ägare motsvarande 48,4 procent av rösterna och kapitalet i EBP Group har inkommit med ett förslag i vilket de föreslår den ordinarie bolagsstämman nyval av Halvar Jonzon som styrelsens ordförande. Nuvarande ordförande Hans Lindroth har ej för avsikt att ställa upp för omval. För mer information, kontakta: Peter Fischer, VD EBP Group AB Mobiltelefon: 0705-85 25 85 E-post: peter.fischer@ebp-group.com EBP Group utvecklar och driver fysiska affärsflöden på outsourcingbasis åt kunder främst inom IT och dataindustrin. EBP Group består av två dotterbolag. EBP Logistics och EBP Electronic Business Partner. EBP Logistics är ett logistikföretag med inriktning mot distribution av elekronikiprodukter för kunds räkning. Bolaget är idag marknadsledande i Sverige inom distribution av Hem PC. EBP Electronic Business Partner analyserar och bygger upp affärsflöden för e-handel åt sina kunder. EBP Group är sedan September noterade på NGM Equity. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/20/20010420BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/20/20010420BIT00710/bit0001.pdf