eCarExpo tog København med storm

Report this content

Interessen for elbiler eksploderer, og premieren på eCarExpo i weekenden tog Danmark med storm. Folk stod i kø for at komme ind på eCarExpos elbilmesse i Øksnehallen i København, og efter tre dage med danmarkspremierer på nye elbiler, spændende seminarer og prøvekørsler af cirka 30 el- og plug-in-hybridbiler havde 8.000 mennesker besøgt messen.

– I fredags vidste hverken vi som arrangører eller vores samarbejdspartnere fra Copenhagen Electric, FDM og Politiken, om interessen for elbiler virkelig ville være nok til at fylde Øksnehallen, men den ser ud til at udvikle sig med stormskridt, siger Gunnar Dackevall, Fullt p eCarExpopremiren i Kpenhamn

Under den danske premiere, som blev budt velkommen af ​​transportminister Benny Engelbrecht, var der stor interesse for eCarExpo. Næsten 8.000 besøgende og cirka 50 journalister besøgte messen. Hallen var fyldt med 46 udstillere på i alt 5.000 kvadratmeter standplads. På scenen var der også masser af aktivitet hele weekenden med debatspørgsmål om infrastruktur og betalingsmodeller samt elbiløkonomi, opladning i ejerboliger og boligforeninger og tips til forbrugerne om, hvordan man vælger elbil.

Cirka 30 testbiler trillede ud i byens gader med besøgende ved rattet. Polestar havde ti biler klar til salg og levering under messen – og kun én tilbage ved frokosttid søndag. Mærker som BMW, Kia og Fiat meldte også om god gang i salget på messen.

I København introducerede eCarExpo desuden en helt ny digital udstillingsplatform, hvor alle, der ikke kunne være til stede, stadig kunne tage del i messen ved at streame både aktiviteter på scenen og messen som helhed (du kan se indholdet med det direkte link https://ecarcph.ifairs.com/#/register)

eCarExpo tilbage i Göteborg og Stockholm

Om blot en måned er det igen – efter en pandemipause – tid til den svenske udgave af messen, der ligeledes er en hybrid-udstilling med både fysiske og digitale arrangementer. 3.-5. december udvider eCarExpo sin elbiludstilling messecenteret i Göteborg med cirka 50 procent, ligesom succesen fra 2020 vender tilbage til Friends Arena i Stockholm 4.-6. februar.

eCarExpo styrker sin position som et nordisk forum for elbilindustrien og videnhub for industri, forskning og politikere – samt et velbesøgt informationscenter for forbrugerne.

FOTO: Peter Gunnars

For mere information om eCarExpo

Kontakt pressechef Lars-Ola Nordqvist på tlf. +46 706 891 120 eller e-mail: lars@nowa.se.

Fakta om eCarExpo

eCarExpo er Nordens førende messe for elbiler, plug-in-hybridbiler og opladning. Den har været afholdt i Göteborg og Stockholm i flere år, og 29.-31. oktober april bliver den afviklet i Øksnehallen i København.

eCarExpo er et samlingspunkt og en fremtidsmesse for branche og forbrugere med fokus på elbiler, plug-in-hybridbiler og opladning. Messen vil vise, at elbiler og plug-in-hybridbiler er for både almindelige bilister og bilentusiaster, og at opladelige biler handler om både bæredygtighed, god økonomi og køreglæde.

PT Umbrella er arrangør af eCarExpo, og til messen i Danmark er Politiken mediepartner, og FDM og Region Hovedstadens Copenhagen Electric er hovedsponsorer.

Læs mere på ecarexpo.se/kobenhavn

Citat

I fredags vidste hverken vi som arrangører eller vores samarbejdspartnere fra Copenhagen Electric, FDM og Politiken, om interessen for elbiler virkelig ville være nok til at fylde Øksnehallen, men den ser ud til at udvikle sig med stormskridt.
Gunnar Dackevall, administrerende direktør for eCarExpo.