Till Kalendariet: Fulladdat med elbilsnyheter på årets eCar Expo

Report this content

Nordens enda elbilsmässa, eCar Expo, blir fulladdad med elbilsnyheter när den nu arrangeras för andra året, 10-12 november i Eriksbergshallen, Göteborg, och i Nacka Strand, Stockholm, 17-19 november. Premiär för nya Nissan Leaf och fler nya supermiljöbilar, bil- och elbranschen visar upp sina framtidsprodukter, besökare får provköra elbilar, nya effektiva lösningar för elbilsladdning, och politiker ställs till svars för skatte- och bilpolitik.

eCar Expo är den enda elbilsmässan i Skandinavien där hela bilbranschen och den snabbt växande industrin kring laddningsprodukter och elbilstjänster visar upp sig. På två platser i Sverige, Göteborg och Stockholm, kan konsumenter få en komplett marknadsöverblick, kunskap om livet med elbil och till och med provköra flera elbilar.

– Elbilsmarknaden kommer att explodera, 2020 beräknas vi ha 200 000 laddbara bilar i Sverige, enligt Power Circle. Vi vill visa att elbilen också är lustfylld, att den ger oss en både roligare och bättre framtid, förklarar Gunnar Dackevall.

I år kommer Nissan att premiärvisa sin helt nya Leaf, storsäljaren bland elbilar i världen. Fler premiärer och spännande överraskningar är att vänta för den svenska publiken.

För mer information, kontakta:

Presschef Lars-Ola Nordqvist, 070-689 11 20, lars@comvision.se, http://www.ecarexpo.se

Fakta om eCarExpo:

eCarExpo är Nordens enda mässa om laddbara bilar och laddning för elbilar. Den arrangeras i Eriksbergshallen i Göteborg 10-12 november och i Nacka Strand, Stockholm, 17-19 november 2017. Det är en framtidsmässa med allt om elbilar, elcyklar, produkter och tjänster för elbilsladdning. Mässan vill visa att elbilen är en lika lustfylld upplevelse för bilägare och bilentusiaster, som att den förbättrar miljön och våra beteenden för en hållbar värld. Arrangör är PT Umbrella som också arrangerar Gran Turismo Expo och Samlarbilsmässan, i samarbete med BilSweden, PowerCircle och tjänstebilsföretaget Ynnor.

Taggar: