Svensk handdator lanseras i Europa

Report this content

Svensk handdator lanseras i Europa Den svenska handdatorn, Netboard, lanseras nu i Europa. 3GSM World Congress i Cannes är startskottet för Echoo Industries europasatsning. Redan i år etablerar sig Echoo i Frankrike, Tyskland, Storbritannien och Holland. Just nu bygger Echoo ut sitt servernätverk i de aktuella länderna. Samtidigt förhandlar man med flera större europeiska aktörer om försäljning- och distributionsavtal. Netboard är en ny typ av handdator, klar för uppkoppling mot Internet. Förutom de vanliga funktionerna som kalender och adressbok, kan man enkelt och trådlöst maila, faxa och surfa. Echoo introducerar en ny affärsmodell inom telekom. Netboard kopplas nämligen mot Echoo´s servrar på Internet där den egentliga programvaruplattformen finns. Genom detta kan helt nya tjänster skapas. Lågt pris och enkelhet öppnar marknad - Hittills har handdatorerna kostat flera tusen kronor och installationen för att kunna hämta e-post och surfa har varit för komplicerad för att mobilt Internet skall vara lättillgängligt, menar Ola Bartholdson, VD för Echoo. Handdatorn säljs för 395 kr om man tecknar ett 24-månaders abonnemang för 99 kronor i månaden. # # # För mer information kontakta: För bilder och information kontakta: Ola Bartholdson Catharina Kempe VD, Echoo Industries Pressansvarig, Four C Hall 3 Monter L3 3GSM World Tel: 08-679 92 12 Congress Tel: 0708-76 22 47 Echoo Industries utvecklar och säljer en serie handdatorer - Netboard, för mobilt Internet. Företaget grundades i januari 1999 av Ola Bartholdson och Per Ekström. Bolaget har sitt säte för ledning och utveckling i Göteborg, Sverige. Se också www.echoo.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/21/20010221BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/21/20010221BIT00500/bit0001.pdf