Eckerud Exhibits ingår globalt eventavtal med Ericsson

Report this content

Eckerud Exhibits ingår globalt eventavtal med Ericsson Event- och designföretaget Eckerud Exhibits har fått i uppdrag att ansvara för Ericssons globala aktiviteter inom events och utställningar. Avtalet innebär att Eckerud tar ytterligare ett steg i sin vision om att vara en av de världsledande inom event och design. Eckerud har sedan 1993 agerat som leverantör av eventlösningar åt Ericsson, främst i Europa och Asien. Avtalet innefattar utveckling av design, projektledning samt implementering lokalt inom de olika marknader där Ericsson är verksamma. Eckerud uppskattar det årliga värdet till 120 miljoner SEK. Frånsett att det kommer att ge positiva sidoeffekter innebär det dessutom att företaget kan bibehålla sin ambition om att skapa mötesplatser med innovation. - Självklart är detta avtal också ett stort erkännande som en internationell leverantör inom event och design, säger Jonas Hurtig, Business Development Manager på Eckerud Exhibits. För ytterligare information, kontakta Jonas Hurtig, Business Development Manager, Eckerud Exhibits AB. tel 013-35 80 18, mobil 0708-35 80 18. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/16/20001116BIT00710/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/11/16/20001116BIT00710/bit0002.doc