Eckerud och PG Utstillingsarkitektur tecknar samarbetsavtal

Report this content

Eckerud och PG Utstillingsarkitektur tecknar samarbetsavtal Eckerud Exhibits och Oslobaserade PG Utstillingsarkitektur har från januari 2001 ingått samarbetsavtal. Bägge bolagen verkar inom möteskommunikation med inriktning på events, utställningar, interiördesign och upplevelsecenters och är marknadsledande på sina respektive hemmamarknader. Avtalet innehåller strategiskt samarbete inom bland annat projektsamverkan och projektstyrning. Lars Andersson, Affärsutvecklare hos Eckerud; - PGU och vi har samma grundsyn på marknaden och hur vi vill utveckla tjänster för bättre möteskommunikation. PGU har stark designkompetens och en mycket bra kundbas i Norge och efter några år av mindre projektsamarbete känns det helt rätt att fördjupa relationerna i ett avtal. - Avtalet med Eckerud ger oss en stabil plattform för vår fortsatta expansion. Tillsammans med Eckerud står vi starkare och kan erbjuda våra kunder kraftfulla program runt hela världen genom att vi får tillgång till deras kompetens och erfarenhet. Dessutom har Eckerud gedigen internationell erfarenhet vilket är oerhört viktigt idag när "time to market" är en kritisk faktor, säger Peter S. Gulbrandsen, VD på PG Utstillingsarkitektur. För ytterligare information, kontakta; Peter Eckerud Eckerud Exhibits AB VD Tel: +46 708 35 80 20 E-post: peter.eckerud@eckerud.com Lars Andersson Eckerud Exhibits AB Affärsutvecklare Tel: +46 708 35 80 21 E-post: lars.andersson@eckerud.com Peter S. PG Utstillingsarkitektur AS Gulbrandsen VD Tel: +47 22 80 94 90 E-post: peter.gulbrandsen@pgu- as.no Eckerud är verksamt inom området för möteskommunikation. Bolaget svarar idag för projektledning, utformning och genomförande av events, utställningar, interiördesign och upplevelsecenters över hela världen. Huvudkontoret ligger i Linköping med lokalkontor i Göteborg och Stockholm. Eckerud har ett eget nätverk av samarbetspartners främst i Asien och i Nordamerika. Några exempel på kunder är Audi, Ericsson, IFS, Kinnarps, OM Gruppen, Saab, Securitas, Statoil, Storebro, Sun Microsystems och Volkswagen. Verksamheten har 92 årsanställda och en omsättning på 122 miljoner SEK för år 2000. För mer information besök www.eckerud.com PG Utstillingsarkitektur utvecklar och genomför utställningskoncept inom media som utställningar, mässor, kund- och informationscenters samt museer och upplevelsecenters. PGU ansvarar för hela processen från idé till genomförande, oftast till ett fast avtalat pris. Diplom-Is, ODLO, Telenor, TINE Norsk Meierier, Wallenius Wilhemsen Lines och Utrikesdepartementet är exempel på kunder. Företaget har 10 anställda och en årsomsättning på 15 miljoner NOK. För mer information se www.pgu-as.no ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/19/20010219BIT00910/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/19/20010219BIT00910/bit0001.pdf